پوست،مو و ناخن

راز زیبایی پوست در سن 50 سالگی

زیبایی پوست در سن 50 سالگی بر اثر مراقبت هایی اتفاق می افتد که داشتن اطلاعات و عمل به این نکات مراقبتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پوست بالغ باید یک روال مراقبتی ثابت و منظم داشته باشد تا بتوانید پوست خود را حتی در سن 50 سالگی و بالاتر، جوان، شاداب، درخشان و صاف تر نشان دهید.

زیبایی پوست در سن 50 سالگی بر اثر مراقبت هایی اتفاق می افتد که داشتن اطلاعات و عمل به این نکات مراقبتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پوست بالغ باید یک روال مراقبتی ثابت و منظم داشته باشد تا بتوانید پوست خود را حتی در سن 50 سالگی و بالاتر، جوان، شاداب، درخشان و صاف تر نشان دهید.

اما زیبایی پوست در سن 50 سالگی چگونه ممکن می شود؟ چه کرم های ضد پیری را باید برای این منظور استفاده کرد؟ کدام ماسک های مراقبت از پوست را می توان تهیه و برای زیبایی یک پوست بالغ استفاده نمود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید!

زیبایی پوست در سن 50 سالگی چگونه ممکن می شود؟

 

این مقاله مخصوص هر زن بالای 50 سالی است که با اینکه می‌داند زیبایی از درون نشات می‌گیرد اما می‌خواهد بهترین ظاهر خود را نیز داشته باشد. در صورت رعایت این توصیه ها بدون داشتن نیاز به جراحی پلاستیک، تزریق بوتاکس و انواع فیلر می توانید پوستی زیباتر و جوان تر داشته باشید.

  • هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

هر چند که شنیدن دائمی اهمیت استفاده از ضد آفتاب خسته‌کننده است، اما اگر یک قانون کلی برای زیبایی وجود داشته باشد، آن قانون استفاده مرتب و روزانه از ضد آفتاب استفاده است. هیچ چیز نمی تواند به اندازه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوست شما آسیب برساند. این عامل، عامل شماره یک ایجاد لکه های تیره، چین و چروک و سرطان پوست است.

در این مورد لازم است توجه داشته باشید که همه ضد آفتاب ها یکسان ساخته نمی شوند. شما باید یک ضد آفتاب با SPF حداقل 30 انتخاب کنید و از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که اشعه های UVA و UVB را غیر فعال کند.

حتی اگر هوا بارانی یا آفتابی باشد، باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش از پوشش ابر عبور می کند؛ پس عادت به استفاده روزانه از ضد آفتاب بسیار مهم است. نگران نباشید، تا زمانی که پوست صورت خود را در شب تمیز کنید، کرم ضد آفتاب منافذ پوست شما را مسدود نمی کند.

کرم ضد آفتاب را به طور مکرر در طول روز استفاده کنید. متخصصان پوست اصرار دارند که همه زنان (صرف نظر از رنگ پوست) در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنند. همچنین علاوه بر صورت باید مقداری ضد آفتاب نیز بر روی دستان خود بمالید. متخصصان پوست می گویند که با نگاه کردن به دست های یک زن علاوه بر صورت و گردن، می توانند سن او را تشخیص دهند.

جهت تهیه بهترین کرم های ضد آفتاب با SPF بالا می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید. تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی داروخانه آنلاین ما با کیفیت و قیمتی تضمینی به مشتریان ارائه می شوند.

  • از محصولات پاک کننده صورت و کرم های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

انتخاب پاک‌کننده‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها و روتین مراقبت از پوست که متناسب با نوع پوست شما باشد، برای زیبایی پوست در سن 50 سالگی بسیار مهم است.

اگر پوست چربی دارید، باید خود را فردی خوش شانس بدانید. پوست های چرب تمایل به ایجاد چین و چروک های کمتری دارند. اگر پوست حساسی دارید، باید تمام محصولاتی که بر روی پوست صورت خود استفاده خواهید کرد ابتدا روی گردن یا بازوهای خود تست کنید و سپس این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید ممکن است محصولی که چند سال پیش و در سنین پایین تر از آن استفاده می کردید و پوست شما نیز واکنش خوبی نسبت به آن داشت با افزایش سن باعث قرمزی و ایجاد حساسیت در پوست شما شود.

همچنین شاید متوجه شده باشید که با افزایش سن، پوست شما خشک تر می‌شود. با افزایش سن، پوست ما با کاهش سرعت تولید چربی و چرخش سلولی، به ویژه پس از یائسگی مواجه می شود. برای رفع این مشکل می توانید از روغن نارگیل خالص استفاده کنید، به خصوص اگر پوست شما پوسته پوسته شده یا بسیار خشک است.

در مورد پوست های بسیار خشک چه باید کرد؟

 

برای اینکه پوست خشک را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید، بسیار مهم است که آن را با محصولاتی تمیز کنید که رطوبت پوست را تحت تأثیر قرار ندهند. همچنین در این مورد لایه برداری مرتب پوست نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. مهمتر از همه، شما باید پوست خود را در طول روز مرطوب نگه دارید.

برای جلوگیری از خشک شدن صورت خود، از آب داغ به هنگام استحمام استفاده نکنید و آب گرم را ترجیح دهید. همچنین از پاک کننده های کرمی که برای پوست های خشک فرموله شده اند استفاده کنید و از محصولات گران قیمتی که فقط برای چند دقیقه روی پوست صورت شما می مانند، اجتناب کنید. کرم‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده با بافت متراکم، رطوبت را حفظ می‌کنند. همواره زیر آرایش خود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

در حال حاضر، محصولات مراقبتی حاوی اسید هیالورونیک، از جمله متداول ترین محصولات در روندهای مراقبت از پوست هستند. هیالورونیک اسید سرمی است که به جذب و حفظ رطوبت پوست کمک و به طور موثری پوست را حجیم می کند.

هر هفته پوست خود را لایه برداری کنید. اگر پوست خشکی دارید، احتمالا پوست شما پوسته پوسته می شود، بنابراین باید هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کنید. استفاده از یک دستمال مرطوب و روغن نارگیل خالص می تواند بهترین گزینه برای لایه برداری پوست باشد.

برای هیدراته نگه داشتن قسمت های دیگر بدن، از استفاده از صابون پرهیز کنید و به جای آن از ژل های دوش کرمی استفاده کنید. مرطوب کردن پوست بعد از حمام نیز بسیار مهم است. می توانید از کرم های داروخانه یا روغن هایی مانند روغن نارگیل و روغن بادام برای این منظور استفاده کنید.

لایه برداری، کلید زیبایی پوست در سن 50 سالگی!

 

با افزایش سن، لایه برداری برای حفظ زیبایی پوست ضرورت بیشتری پیدا می کند. لایه بیرونی پوست لایه ای از پوست مرده است و با افزایش سن ضخیم تر می شود، بنابراین برای داشتن پوستی شاداب تر، لایه برداری امری ضروری است.

لازم است هفته ای یک بار و اگر پوست شما خشک، خارش دار و پوسته پوسته است، هم بدن و هم صورت خود را لایه برداری کنید (به خصوص در ماه های سرد زمستان). قبل از دوش گرفتن از یک برس خشک برای لایه برداری استفاده کنید، زیرا زمانی که پوست را لایه برداری می کنید، مرطوب کننده عملکرد بهتری نشان می دهد.

ماسک های صورت در رژیم هفتگی مراقبت از پوست شما ضروری نیستند، اما می توانند به پوست احساس بهتری دهند. زیرا پوست را عمیقا تمیز و مرطوب می کنند. می توانید یک ماسک صورت خوب به صورت یک یا دو بار در هفته استفاده نمایید.

برای زیبایی پوست در سن 50 سالگی، باید از کرم های دور چشم استفاده کنید

اولین نشانه‌های پیری معمولاً در اطراف چشم‌ها ظاهر می شوند که زنان را به سمت خرید کرم‌های دور چشم گران‌قیمت سوق می‌دهد. حقیقت این است که هر چند این کرم ها تا جایی از عمیق تر شدن چین و چروک و افزایش تعداد آنها جلوگیری می کنند اما پوست اطراف چشم بسیار نازک است و با افزایش سن نازک‌تر هم می‌شود. یک کرم دور چشم خوب معمولا فقط یک نسخه غلیظ تر از مرطوب کننده معمولی صورت شما است. اما در هر حال پیدا کردن یک کرم دور چشم خوب حائز اهمیت ویژه ای می باشد.

آیا کرم معجزه آسایی برای زیبایی پوست در سن 50 سالگی وجود دارد؟

مردم همیشه می پرسند که آیا کرمی وجود دارد که بتوانند از داروخانه بخرند که اثرات زمان را معکوس کند. پاسخ این است که کرم معجزه آسا وجود دارد و به صورت بدون نسخه به فروش می رسد. مشتقات ویتامین A، رتینول و رتینوئیدهای قوی کرم هایی هستند که در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. یک کرم شبانه خوب رتینول به کاهش خطوط ریز و چین و چروک های پوست کمک می کند زیرا به لایه های پایینی که همان کلاژن است نفوذ می کند.

جهت تهیه بهترین و موثرترین کرم های ضد چروک، کرم های دور چشم، کرم های مرطوب کننده و سایر محصولات مراقبت از پوست می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *