پوست،مو و ناخن

راه مناسب برای رشد مو در دوران نوجوانی چیست ؟

به طور کلی می‌ توان گفت داشتن موهای بلند و سالم از جمله فاکتورهای زیبایی به شمار می‌ رود. به همین دلیل افراد زیادی دوست دارند که موهای بلند و درخشان داشته باشند. اما رشد مو در دوران نوجوانی ممکن است به دلایل مختلف کاهش پیدا کند که شما می‌ توانید با کمک روش های درمانی سنتی مانند استفاده از انواع روغن ها آن را برطرف کنید.

امروزه افراد بسیاری هستند که ترجیح می دهند موهای بلند و مرتبی داشته باشند. این موضوع به خصوص در نوجوانان اهمیت بسیار ویژه ‌ای دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتور های زیبایی در آن ها شناخته می شود. به همین دلیل است که سعی می کنند از شامپو های گران قیمت و رنگارنگ یا اکستنشن برای زیبایی بیشتر استفاده کنند. اما به هر حال راه حل های دیگری نیز وجود دارد که می‌ تواند به صورت طبیعی رشد موهای تان را افزایش دهید. به طور کلی اگر کمی با نوع ساختار مو و همچنین مراحل رشد آن آشنا باشید قطعا متوجه احوال آن خواهید شد و راه مناسب را پیدا خواهید کرد. در این مطلب سعی کرده ایم چند راه مناسب جهت رشد مو در دوران نوجوانی را برای شما توضیح دهیم با ما همراه باشید.

 

تکنیک های رشد مو در دوران نوجوانی: 

 

معمولا زمانی که افراد موهای خود را برس می کشند میزانی از مو هایشان داخل برس جای می‌ ماند و این نشان دهنده آن است که موهای انسان به طور مداوم می ریزد. اما جای نگرانی نیست زیرا ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو برای هر فرد در طی یک روز طبیعی می باشد و اگر میزان آن بیشتر از حد معمول شود باید به فکر چاره باشید. اما یکی دیگر از موضوعاتی که برای افراد اهمیت بسیار زیادی دارد میزان رشد مو است. زیرا داشتن موهای بلند می تواند باعث زیبایی بیشتر به خصوص در خانم ها گردد. البته توجه داشته باشید که پژوهشگران میزان رشد نرمال روزانه را حدود نیم میلی متر در نظر گرفته اند. یعنی این که موهای هر فرد باید طی یک هفته حدود ۰.۳ سانتی متر اضافه گردد. اما ممکن است رشد مو در دوران نوجوانی به دلایل مختلف مانند تعبیر هورمون ‌ها، اختلالات تیروئیدی، استرس و اضطراب یا حتی کاهش وزن غیر اصولی کاهش پیدا کند و این موضوع باعث ایجاد ناراحتی در آن ها گردد. به همین دلیل در زیر چند راه حل مناسب برای افزایش رشد مو در دوران نوجوانی را ارائه داده ایم:

 

 

  • داشتن رژیم غذایی مناسب:

 

یک موضوع بسیار مهم برای بهتر شدن رشد مو در دوران نوجوانی آن است که یک برنامه غذایی اصولی را دنبال نمایید. پس بهتر است که رژیم غذایی را مصرف کنید که دارای انواع مواد مغذی باشد تا نیازهای بدن را برطرف کند. بنابراین باید به میزان کافی مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین های مفید را دریافت کنید. پس قبل از آن که برای رشد مو در دوران نوجوانی اقدام به روش های درمانی و پر هزینه کنید می توانید از رژیم های غذایی استفاده کنید. زیرا داشتن یک برنامه غذایی مناسب تاثیر بسیار بیشتری از محصولات آرایشی و دارویی خواهد داشت و اگر تاکنون به این موضوع توجه نکرده اید بهتر است این فرصت را از دست ندهید و از رژیم های مناسب استفاده کنید.

 

  • چه مواد غذایی برای رشد مو مناسب است؟

 

توجه داشته باشید رژیم غذایی که برای رشد مو در دوران نوجوانی استفاده می کنند باید سرشار از مواد مغذی باشد. مثلاً مصرف سبزیجات و پروتئین می ‌تواند به زیبایی پوست و موی شما کمک کند. همچنین غذاهایی که سرشار از بیوتین هستند مانند بادام، تخم مرغ، گل ‌کلم، قارچ، پنیر، اسفناج و سیب زمینی شیرین را در برنامه غذایی خود بگنجانی. علاوه بر آن سعی کنید از مواد غذایی که دارای ویتامین‌ های گروه B هستند نیز استفاده کنید. زیرا این ویتامین ها تاثیر بسیار فوق‌ العاده ایی در رشد مو در دوران نوجوانی دارند. همچنین از پروتئین ‌های که در مرغ، ماهی، گوشت یا لبنیات وجود دارد غافل نشوید.

 

 

  • استفاده از آب برنج:

 

یکی از تکنیک های بسیار موثر برای رشد مو در دوران نوجوانی استفاده از آب برنج است زیرا این ماده دارای مواد معدنی و ویتامین های بسیار زیادی است که از جمله آن ها می ‌توان به ویتامین C، ویتامین D، آمینو اسید ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها اشاره کرد. پس هیچ گاه آب برنج را دور نریزید و از آن ها برای رشد بهتر مو هایتان استفاده کنید. به طور کلی می ‌توان گفت اگر یک هفته از آب برنج برای موهای تان استفاده کنید قطعاً اثرات معجزه آسای آن را خواهید دید و این کار باعث می گردد تا موهای تان قوی تر، درخشان تر و بلندتر گردند. جالب است بدانید که اولین بار قبیله ای چینی از آب برنج برای رشد موهایشان استفاده کرده اند و زنان این قبیل در واقع رکورد دار بلندترین مو ها در گینس هستند. پس شما می توانید برای رشد مو در دوران نوجوانی از تکنیک های ساده مانند آبکشی مو با آب برنج استفاده کنید.

 

 

 

  • استفاده از آب پیاز و روغن زیتون:

 

یکی از تکنیک های پرطرفدار برای رشد مو در دوران نوجوانی استفاده از آب پیاز و روغن زیتون است. شاید شما نیز در این باره شنیده باشید زیرا آب پیاز برای رشد موها اثر فوق ‌العاده ‌ای دارد و اگر به آن روغن زیتون اضافه کنید یک محلول بسیار فوق العاده برای رشد موهایتان به دست خواهید آورد. برای استفاده از این محلول کافیست تنها یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را ترکیب کنید و آن را به کف سر خود ماساژ دهید. پس از گذشت دو ساعت موها را آبکشی کرده و شامپو بزنید تا شاهد رشد فوق العاده موهایتان باشید.

 

  • ماساژ کف سر:

 

یکی از راحت ترین راه ها برای رشد مو در دوران نوجوانی ماساژ کف سر می باشد که برای این کار می ‌توانید از انگشتان تان کمک بگیرید. علاوه بر آن استفاده از برخی روغن ها مانند روغن نارگیل یا وازلین می تواند تاثیر بسیار فوق ‌العاده ‌ای در نتیجه کار داشته باشد. برای انجام این کار شما باید میزان کمی روغن نارگیل را داخل یک قاشق غذاخوری بریزید سپس آن را بر روی شعله گاز گرفته تا گرم شود. پس از آن که روغن گرم شد با کمک انگشتان خود آن را بر روی کف سر زده و به صورت دایره ای پوست سر را ماساژ دهید. این کار باعث رشد موها و همچنین قوی شدن  ریشه موها می گردد.

ماساژ

  • مصرف مکمل ها:

 

استفاده از قرص های تقویتی یا مکمل ها نیز می تواند باعث رشد مو در دوران نوجوانی گردد. مکمل های مولتی ویتامین و همچنین بیوتین ها تاثیر بسیار شگفت انگیزی در بلند شدن موها دارند. همچنین سرعت رشد موها را بیشتر می ‌کنند. البته بهتر است برای استفاده از انواع مکمل ها یا قرص های تقویتی حتماً به پزشک متخصص در زمینه پوست و مو مراجعه کنید و در مورد مصرف مکمل های مورد نیاز با آن ها مشورت نمایید.

 

  • استفاده از سرکه سیب:

 

بسیاری از افراد سرکه سیب را با تاثیری که در لاغری که دارد می شناسند. اما باید بدانید که این ماده می ‌تواند باعث درخشش و افزایش رشد مو در دوران نوجوانی گردد. بنابراین شما می ‌توانید با شستشوی موها از خواص سرکه سیب استفاده کنید.  برای این کار کافی است ۲ قاشق از سرکه سیب را با حدود یک لیتر آب مخلوط نموده و موهای تان را با محلول به دست آمده آبکشی نمایید.

سرکه سیب

 

  • استفاده از محلول رزماری:

 

رزماری نیز از جمله گیاهانی است که دارای خواص بسیار فوق العاده برای پوست و مو می ‌باشد و شما می ‌توانید تنها با کمک چند برگ رزماری به رشد مو در دوران نوجوانی کمک کنید. برای این کار باید چند برگ رزماری را داخل یک ظرف آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا آب سرد شود پس از آن موها را آبکشی نمایید.

 

  • استفاده از روغن نارگیل:

 

روغن نارگیل یکی از محصولات شگفتی آفرین برای رشد مو در دوران نوجوانی می باشد. این موضوع را زیبایی و بلندی موهای زنان هندی ثابت کرده است. استفاده از آن نیز بسیار راحت است و برای استفاده از آن باید یک یا دوبار در هفت مقداری از روغن نارگیل را به کف سر خود بزنید و سپس با کمک انگشتان آن ها را به آرامی ماساژ دهید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه موها را بشویید. این کار علاوه بر آن که باعث رشد بهتر موها می شود در براق تر و قوی تر شدن آن ها نیز تاثیر گذار است.

 

  • استفاده از ماسک خانگی:

 

شما می ‌توانید برای افزایش رشد مو در دوران نوجوانی از ماسک های خانگی استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به پیاز، عسل و لیمو احتیاج می باشد که با ترکیب این مواد محلول به دست می آید که موجب تحریک رشد موها می گردد. شما می توانید هفته ای دو مرتبه محلول به دست آمده را به پوست سر زده و با کمک انگشتان ماساژ دهید تا در مدت زمان کوتاهی رشد موهایتان افزایش پیدا کند. این محلول علاوه بر افزایش رشد مو باعث از بین بردن شوره سر و درخشان تر شدن موها می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *