دسته‌بندی نشده

ماسک مو با وازلین – چگونه با وازلین ماسک مو درست کنیم؟

ماسک مو با وازلین

همه ما هزاران بار در تبلیغات مختلف دیده ایم که افراد موهایی شاداب و براق دارند. احتمالا هر بار با دیدن این تبلیغات خواسته ایم موهایی شبیه به آن ها را داشته باشیم. اما چطور میتوان با روش هایی ساده و ترکیب مواد معمولی بدون صرف هزینه های سنگین به موهایی سالم و شاداب دست پیدا کرد؟

وازلین یکی از مواردی است که میتواند در این باره کمک کننده باشد. وازلین در گذشته و در حال حاضر یک ماده آرایشی محبوب به شمار میرود که مادربزرگ هایمان بسیار به آن علاقه دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با وازلین میتوان انواع ماسک ها را برای نرمی و تقویت موها ساخت.

برای ساخت ماسک مو با وازلین با دارومارکت همراه باشید.

 

وازلین چیست؟

وازلین تشکیل شده از مواد معدنی و موم است که باعث تشکیل یک ماده جامد و ژله مانند می‌شود. به وازلین، ژله پترلیوم هم می‌گویند. وازلین مصارف بسیار گسترده‌ای دارد. با توجه به خواص و ویژگی‌هایی که دارد میتوان در موارد مختلفی استفاده کرد.

وازلین برای مو چه خواصی دارد؟

احتمالا تا بحال نشنیده باشید که از وازلین برای مو استفاده شود. اما جالب است بدانید با توجه به اینکه ماده اصلی وازلین پترولیوم است و رطوبت را حفظ می کند. بدین ترتیب موها دچار خشکی، شکستن ساقه ها و آسیب نمی شوند.

ترکیب سازنده وازلین مواد معدنی، مواد نفتی و موم است. تا زمانی که این روغن به صورت مستقیم روی پوست قرار نگیرد، باعث آسیب نمی‌شود. همانند نرم کننده ها که مستقیما روی پوست سر استفاده نمی‌شود بهتر است که وازلین هم روی پوست سر قرار نگیرد.

علت این است به دلیل استفاده از ترکیبات بسیار سنگین در ساخت وازلین، ممکن است فولیکول های مو را گیر انداخته و در نهایت از رشد آنها جلوگیری کند. همچنین چون از مواد نفتی در تولید آنها استفاده شده است ممکن است آسیب هایی را برای پوست سر به همراه داشته باشد. البته بهتر است بدانید استفاده طولانی و مداوم از نرم کننده ها و وازلین برای موی سر کم کم باعث از بین رفتن تارهای مو میگردد. بنابراین بهتر است همیشه یک جایگزین مناسب برای آنها داشته باشید تا از آسیب زیاد به موها جلوگیری شود.

آموزش ساخت انواع ماسک  مو با وازلین

برای افزایش تاثیر وازلین روی موها میتوانید آن را با برخی از مواد ترکیب کنید تا نتیجه بهتری در بر داشته باشد. در ادامه انواع ماسک مو با وازلین را به شما آموزش خواهیم داد:

ماسک مو با وازلین برای تقویت موها

برای تقویت موها با ماسک موی وازلین مواد زیر را تهیه کنید:

  • یک قاشق چای‌خوری وازلین
  • یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون
  • یک عدد کپسول ویتامین E
  • نصف قاشق چای‌خوری آبلیموی تازه

قبل از هر چیز اگر موهای بلند و پرپشتی دارید، میزان مواد را چندبرابر کنید. مواد را با هم مخلوط کنید پس روی موهای خشک بمالید و اجازه دهید به مدت یک شب روی موهایتان بماند. روز بعد موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید و حالت دهید. از این ماسک مو با وازلین در هفته سه بار استفاده کنید تا موهایتان به خوبی تقویت شوند.

 

ماسک مو با وازلین برای صاف کردن موها

افراد زیادی هستند که دوست دارند موهای فر و وز خود را صاف کنند و احتمالا همیشه به انواع شامپوها و روش های مختلف شیمیایی روی آورده اند که معمولا با آسیب همراه است. ماسک مو با وازلین یکی از روش‌های معمولی اما بسیار تاثیرگذار در صاف کردن موهاست. قبل از هر اقدامی این ماسک روی موهای خود امتحان کنید.

برای تهیه ماسک مو وازلین جها صاف کردن موهای فر و وز مواد زیر را تهیه کنید:

  • یک قاشق غذاخوری وازلین
  • یک قاشق غذاخوری تونیک مو
  • دو قاشق غذاخوری روغن کرچک
  • دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • دو عدد تخم مرغ هم زده شده
  • 2 عدد کپسول زرد رنگ ویتامین E

ابتدا تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا یک دست شوند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید و اجازه دهید کمی مرطوب باشد. ماسک وازلین را از نزدیکی ریشه تا پایین مو به خوبی بمالید تا تمامی تارهای مو به خوبی به ماسک آغشته شوند. 30 دقیقه صبر کنید تا تاثیر خود را بر موها بگذارد.

پس از آن موها را به خوبی بشویید و به هر حالتی که دوست دارید سشوار بکشید. بهتر است از حالت سرد سشوار استفاده کنید. در نهایت موهایتان ابریشمی خواهد شد.

ماسک مو با وازلین برای نرم کردن موها

برای نرم کردن موها با ماسک وازلین ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

  • یک قاشق غذاخوری وازلین
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق غذاخوری ویتامین E (میتوانید قرص های ویتامین را بشکافید و مایع داخل آنها را استفاده کنید)

برای تهیه ماسک مو با وازلین همه موارد را ابتدا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. اگر موهای بلندی دارید مواد مورد استفاده را 2 یا 3 برابر کنید. سپس مواد را تا نزدیکی ریشه مو بمالید بطوری که موها کاملا به ماسک آغشته شوند. پس از آن موهایتان را در داخل یک پلاستیک جمع کنید. هرچقدر زمان بیشتری ماسک روی موهایتان بماند تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در حالت معمول 2 تا 6 ساعت میتوانید ماسک مو با وازلین را روی موهایتان نگ دارید.

برای شستن موها بهتر است از شامپوهایی بدون ترکیبات خشن استفاده کنید. دو بار شامپو بزنید تا ماسک به خوبی از موها پاک شود. پس از استفاده این ماسک استفاده از نرم کننده ها میتوانید برای چندین مرتبه استحمام کنار بگذارید. همچنین موهایی بدون گره و بسیار سبک داشته باشید.

وازلین برای از بین بردن خشکی مو

خشکی موها مخصوصا برای بانوان عزیز میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موخوره گرفتن موها و خشک و بد حالت شدن آنها
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مستقیم
  • وزش باد های شدید
  • ساییده شدن موها ره شال و روسری

در نهایت پس از خشکی بیش از حد منجر به ریزش موها خواهد شد. برای جلوگیری از خشکی موها پس از هر بار استحمام مقدار کمی وازلین را با دست به انتهاب موها ماساژ دهید تا از دو شاخه شدن موها جلوگیری کند. برای جلوگیری از شکنندگی ها هم میتوان وازلین را به کل موها زد اما به میزان بسیار کم. در کل باید گفت وازلین ماده مناسبی برای موهای آسیب دیده است. اگر به موهای سالم و ضخیم وازلین بمالید شاید موها را چرب کند و ظاهری سنگین و افتاده به آنها بدهد.

اضافه کردن وازلین به ماسک موهای دیگر

یکی دیگر از روش های ساده و بی درد برای استفاده از وازلین، اضافه کردن آن به سایر ماسک هاست. مثلا اگر از ماسک های آماده استفاده می کنید میتوانید وازلین را به آنها اضافه کنید. همچنین میتوانید وازلین را به ماسک های خانگی اضافه کنید تا با این کار ریشه مو را تقویت کنید.

فراموش نکنید روتین روزانه مو نباید ثابت باشد و برای تقویت موها باید انواع ماسک ها را استفاده کنید تا رشد، تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده صورت گیرد.

جمع بندی

وازلین یک ماده همه کاره است و شما علاوه بر موها برای سلامتی پوست، از بین بردن ترک دست و پا و محافظت از ناخن ها، نرم کردن لب ها و … میتوانید از آن استفاده کنید. مصرف وازلین برای موها یک کار خلاقانه است که به راحتی میتواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند و شادابی آن ها را به همراه دارد.

دارومارکت به عنوان یک فروشگاه اینترنتی ارائه دهنده نواع مواد آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل هاست. با مراجعه به فروشگاه میتوانید محصولات متنوع و باکیفیت مورد نیازتان را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *