مکمل بدنسازی

چند راهکار برای افزایش نیروی جسمی در زمان کار

شما برای انجام کارهای مختلف به نیرو و انرژی نیاز دارید. در صورتی که بدن شما با کمبود انرژی مواجه باشد، قطعا زود از انجام کارها خسته می شوید و در واقع دست از کار می کشید. آیا می دانید چه راهکارهایی برای افزایش نیروی جسمی وجود دارد؟ در این بخش می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

پیشگفتار

آیا می دانید افزایش نیروی جسمی در حین کار چه تاثیری در کیفیت انجام کار دارد؟ همه ما به خوبی می دانیم که برای انجام فعالیت های روزانه مان به چه چیزهایی نیاز داریم. اصلی ترین چیزی که به آن نیاز داریم، نیروی جسمی و توانایی بدنی است. زیرا قطعا شما بدون انرژی و توان لازم از پس انجام بسیاری از کارها بر نمی آیید. اگر به تازگی دچار ضعف بدنی شده اید و در انجام بسیاری از کارها ناتوان هستید، هرگز خواندن این مقاله را از دست ندهید. در ادامه این بخش تصمیم داریم تا شما را با راهکارهای مختلف برای کمک به افزایش توان و نیروی جسمی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل زود خسته شدن و کمبود انرژی چیست؟

آیا می دانید به چه علت توانایی بدن شما کم است؟ یا چرا خیلی زود از انجام کارها خسته می شوید؟ قبل از اینکه بخواهیم سراغ بررسی راهکارهای افزایش نیروی جسمی برویم بهتر است تا ببینیم چه عواملی باعث خستگی و کاهش انرژی بدن می شود؟

  • کمبود ویتامین

یکی از مهمترین دلایل کاهش انرژی در بدن کمبود ویتامین است. افزایش نیروی جسمی زمانی اتفاق می افتد که بدن غنی از ویتامین های ضروری باشد و با کمبودی روبرو نباشد. در غیر این صورت انرژی کاهش می یابد و این موضوع باعث خستگی زود هنگام می شود.

  • کمبود آهن و کم خونی

کم خونی و فقر آهن رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. از این رو می توان گفت بدنی که کم خون باشد و با فقر آهن روبرو باشد، قطعا با خستگی و بی انرژی بودن روبرو می شود.

  • مشکلات روحی

از دیگر دلایل کاهش سطح انرژی بدن این است که فرد به مشکلات روحی مبتلا شده باشد. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل بی انرژی بودن است. زیرا باعث می شود تا فرد به دلیل بی انگیزگی و مشکلات روحی توانایی برای انجام کارهایش را نداشته باشد.

آشنایی با چند راهکار ساده برای افزایش نیروی جسمی

اگر بنا به هر دلیلی در انجام کارها توانایی و نیروی لازم را ندارید، می توانید با کمک چند راهکار ساده ای که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، نیروی جسمی تان را افزایش دهید.

  1. مصرف مکمل های تقویتی

یکی از راهکارهای موثر برای کمک به افزایش نیروی جسمی، مصرف مکمل های تقویتی است. شما می توانید از انواع مکمل های تقویتی برای کمک به تامین نیاز بدنتان به ویتامین و مینرال های مختلف استفاده کنید. بهترین مکمل های تقویتی برای کمک به افزایش قدرت بدنی در حین انجام کارها، ویتامین سی، انواع کپسول های ویتامین ب، مکمل های حاوی امگا 3 و… هستند.

  1. اصلاح تغذیه

از دیگر راهکارهای ساده اما موثر برای افزایش نیروی جسمی، اصلاح تغذیه است. شما باید برنامه تغذیه تان را تغییر دهید و آن را به گونه ای تنظیم کنید که سرشار از انواع مواد غذایی مفید و عاری از هر گونه مواد غذایی مضر برای بدن باشد. بهتر است از میوه و سبزی به دفعات زیاد استفاده کنید. مصرف انواع آجیل ها، مغزها و دانه های خوراکی تاثیر زیادی در تامین انرژی و توان بدنی شما دارند. همچنین می توانید از غذاهایی که حاوی انواع گوشت قرمز و گوشت سفید هستند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید حذف چربی های مضر و همچنین کاهش مصرف فست فودها کمک زیادی به سلامت بدنی شما و افزایش توان بدنی تا دارد.

  1. ادویه های گرم را چاشنی غذاهایتان کنید

شما تا چه حد از ادویه هایی که طبیعت گرمی دارند استفاده می کنید؟ آیا می دانید استفاده از این ادویه جات باعث افزایش توانایی ذهنی و جسمی می شود؟ شما می توانید برای طبخ انواع غذاها از ادویه جاتی مانند دارچین، زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و… استفاده کنید. همگی این ادویه جات هم باعث خوش طعم شدن و خوش عطر شدن غذاهای شما می شوند و هم باعث کمک به افزایش نیروی جسمی شما خواهند شد.

  1. ورزش کنید

آیا می دانستید ورزش و فعالیت بدنی چه تاثیری در افزایش انرژی بدن دارد؟ ورزش کردن یکی از کارهای بسیار مفیدی است که شما می توانید برای افزایش انرژی و نیروی جسمی تان انجام دهید. آیا می دانید به چه علت؟ زیرا فاکتورهای افسردگی و اضطراب را از بدن شما حذف می کند، به دنبال تعریق در ورزش سموم بدنتان دفع می شود و همچنین با افزایش گردش خون در بدن شما، اکسیژن رسانی و خونرسانی به سایر اندام های بدنتان انجام می شود. در نتیجه نیروی شما برای انجام سایر کارها و فعالیت های روزانه افزایش می یابد.

  1. استرس و اضطراب را از خود دور کنید

یکی از بدترین فاکتورهایی که باعث کاهش نیرو و انرژی در بدن می شود، استرس و اضطراب است. به خاطر داشته باشید حذف کارهایی که به شما استرس وارد می کند، باعث افزایش نیروی جسمی می شود. زیرا استرس دشمن انرژی و قدرت بدنی است. همچنین اگر استرس و اضطراب تداوم پیدا کند، باعث بروز بیماری های روحی و روانی همچون افسردگی می شود.

  1. به آهنگ مورد علاقه تان گوش دهید

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تاثیر بسیار زیادی در افزایش نیروی جسمی دارد. زیرا این کار باعث ترشح هورمون های شادی آور در بدن می شود. به همین علت شما می توانید با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان فاکتورهای استرس زا را از خود دور کنید و با بالاترین میزان انرژی بدنی تان برسید.

  1. اگر نیاز دارید به روانشناس مراجعه کنید

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید از جمله مواردی که باعث کاهش انرژی بدن می شود، مشکلات روحی است. در صورتی که احساس می کنید با هیچ کدام از راهکارهای بالا به نتیجه نرسیدید، می توانید به روانشناس مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید. به خاطر داشته باشید داشتن یک روحیه قوی به افزایش نیروی جسمی نیز کمک زیادی می کند. در صورتی که شما نیروی جسمی پایینی دارید، ممکن است به دلیل مشکلات روحی و روانی باشد. همانطور که جسم شما به درمان های پزشکی نیاز دارد، روحتان نیز گاهی به تحت درمان قرار گرفتن نیاز دارد. پس به این موضوع توجه داشته باشید.

 

چه موقع برای افزایش نیروی جسمی به پزشک مراجعه کنیم؟

در بخش قبلی به یک سری راهکار ساده اما موثر برای افزایش نیروی جسمی اشاره کردیم. اما در صورتی که با هیچ کدام از روش های بالا به نتیجه نرسیدید، می توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید. آیا می دانید چرا؟ به این علت که برای شما چکاپ ها و آزمایشات مناسب در نظر گرفته شود. گاهی ممکن است باز ماندن از انجام کارها و کافی نبودن انرژی به دلیل وجود برخی بیماری های پنهان در بدن باشد. قطعا یک بدن سالم با راهکارهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، به نتیجه می رسد و از انرژی و نیروی رضایت بخشی برخوردار می شود. اما در صورتی که هیچ کدام از راهکارهای بالا نتیجه ای نداشت، شما باید به پزشک مراجعه کنید تا تحت نظر قرار بگیرید.

سوخت مورد نیاز بدنتان را در هنگام انجام کارها تامین کنید

بدن برای فعالیت و انجام کارها به سوخت نیاز دارد. همانطور که می دانید از جمله رایج ترین سوخت های مورد نیاز بدن چربی و گلوکز است. اما به نظر شما با خوردن یک شیرینی بزرگ می توان انرژی بدن را افزایش داد و سوخت مورد نیاز بدن را تامین کرد؟ جواب قطعا خیر است. زیرا این کار باعث می شود تا شما در یک لحظه کالری بالایی دریافت کنید. اما پس از آن مجدد احساس ضعف و بی حالی کنید. آیا می دانید چرا؟ به این علت که بدن تمایل بسیار زیادی به هضم شیرینی دارد و سریع آن را به سوخت تبدیل می کند. اما به دنبال این اتفاق شما با افت قند خون مواجه می شوید. در نتیجه این موضوع باعث می شود تا انرژی و نیروی جسمی تان کاهش بیابد. اگر می خواهید این اتفاق نیفتد، بهتر است از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنید.

به طور مثال پایداری مواد غذایی و خوراکی مانند انواع آجیل ها، کشمش یا مویز، عسل ارگانیک و… بسیار بیشتر از یک شیرینی است. زیرا در شیرینی قندهای مصنوعی زیادی وجود دارد. اما مصرف مواد خوراکی که دارای قند طبیعی است، مدت زمان بیشتری انرژی بدن را تامین می کند و به طور کلی باعث افزایش نیروی جسمی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *