پوست،مو و ناخن

کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست کمک می کند؟

یکی از مهم ترین محصولاتی که امروزه افراد برای کمک به تقویت و زیباسازی پوست خود از آن استفاده می کنند، مکمل غذایی بسیار مؤثر کلاژن می باشد که سرشار از پروتئین بوده و از پودر پوست ماهی تشکیل شده است. بسیاری از افراد که به بوی ماهی حساسیت دارند بایستی از مصرف آن خودداری کنند. افراد می توانند با استفاده از این مکمل، تا حدود زیادی به تقویت و بهبود پوست خود و از بین بردن چین و چروک ها و لکه های زرد رنگ و قهوه ای ناشی از آفتاب سوختگی در پوست خود کمک کنند. این افراد با استفاده از مکمل غذایی کلاژن، به کلاژن سازی در بدن خود کمک بسیار مؤثری می کنند که از مهم ترین ویژگی های این کار این است که از پوست محافظت کرده و در برابر ایجاد چین و چروک در پوست و مبتلا شدن فرد به پیری زودرس جلوگیری می کند. استفاده از مکمل مورد نظر باعث می شود که افراد پوست بسیار شاداب و زیبایی را داشته باشند. متن زیر به مهم ترین خصوصیات و ویژگی های کلاژن و مؤثرترین ویژگی های آن در برابر تقویت و حفاظت از پوست می پردازد.

کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست کمک می کند

امروزه توجه به پوست و زیبایی و سلامتی آن یکی از مهم ترین دغدغه ­های اکثر افراد در جامعه به ویژه در بین خانم ها می باشد. امروزه، افراد برای به دست آوردن زیبایی در پوست خود، سالانه میلیون­ها تومان پول را صرف تقویت و زیبایی پوست خود با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و خریدن داروهای مختلف می­کنند. اگرچه ممکن است بیشتر داروها اثربخش باشند ولی بسیاری دیگر نیز چندان کارایی ندارد و فاقد هرگونه تأثیر بر روی پوست و زیبایی آن است.

امروزه یکی از پودرها که بسیاری از متخصصان پوست نیز آن را برای زیبایی پوست و حتی پر شدن آن تجویز می­کنند، پودر کلاژن است که خود نیز نوعی کلاژن ساز است. این پودر یکی از مهمترین پودرها برای ایجاد و حفظ سلامت پوست و مو است و کلاژن موردنیاز پوست و عضلات را تأمین می­کند و بدین سبب، استفاده فرد از آن، موجب زیبایی پوست و مو و ناخن­های فرد شده و علاوه بر این­ خصوصیات، پروتئین موردنیاز بدن ورزشکاران را نیز تأمین و به کنترل وزن افراد کمک می­کند. این مکمل به خاطر دارا بودن پروتئین موردنیاز، علاوه بر کمک به زیبایی و تقویت پوست افراد، برای حفظ سلامت دندان ها، استخوان­ها و مفاصل بدن انسان نیز بسیار مؤثر است.

در جامعه کنونی، کلاژن به خاطر خاصیت ارتجاعی پوست، نقش به سزایی را در تقویت و بهبود پوست افراد و تیرگی های حاصل از آن ایفا می کند. از آنجایی که کلاژن موجود در بدن سرشار از پروتئین است و کلاژن پروتئینی نیز  تشکیل دهنده یکی از مهمترین بخش های بدن از جمله پوست است، تحقیقات نشان داده اند که کلاژن حدود 80 درصد از ساختار پوست را تشکیل داده و به استحکام و تقویت و بهبود آن کمک می کند. کلاژن در کنار آلاستین به پوست کمک کرده تا استحکام و قوای خود را بازیابی کند و تیرگی ها و عوارض ناشی از آفتاب سوختگی نیز در آن از بین ببرد.

مطالعات نشان داده اند که با افزایش سن افراد و قرار گرفتن آنها در معرض استعمال دخانیات و نور خورشید منجر به کاهش کلاژن در بدن شده و در نتیجه آن ایجاد چین و چروک و سرانجام موجب کاهش ساختار پوست آن ها می شود. در نتیجه این عامل های ایجاد شده، استفاده از این مکمل خوراکی مورد استفاده می تواند نقش بسیار به سزایی را در حفاظت از پوست و عوامل مؤثر در بهسازی و زیبایی آن ایفا کند.

امروزه یکی از عوامل مؤثر در بهبود و جوان سازی پوست و جلوگیری از اختلالات ناشی در آن از قبیل لک های زرد رنگ و قهوه ای رنگ، آکنه ها و عوارض ناشی از آفتاب سوختگی این است که افراد از مکمل کلاژن استفاده کنند. این نوع مکمل که از پودر پوست ماهی تهیه می­شود و نقش مؤثری در جلوگیری از چین و چروک و از بین بردن عوارض و اختلالات موجود در پوست دارد امروزه مورد استفاده اکثریت افراد بزرگسال اعم از زنان و مردان بالای 21 سال قرار گرفته است. از آنجایی که بعد از 27 سالگی انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا می­کند، در نتیجه بهترین راه حل برای تقویت آن این است که فرد مکمل را در مصرف روزانه خود قرار دهد. به گونه­ای که روزانه 1 تا 3 ساشه از این پودر را در یک لیوان ریخته و آن را با هر نوع مایعی که مایل است اعم از آب، چای، شیر، آب میوه و غیره میل کند. یکی دیگر از خاصیت های استفاده از این مکمل این است که با محافظت کردن از دیواره رگ­های خونی بدن فرد و تقویت آنها به بهبود و سلامت قلب و عروق کمک می­کند.

این پودر هم چنین، تحت عنوان نوعی کلاژن ساز قوی از آن نام برده می­شود، بدین خاطر که با بالا رفتن سن افراد میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آنها کاهش می یابد و پوست آنها نیز دچار مشکلاتی از قبیل حرکات ضعیف و عدم انعطاف پذیری می شود، بدین ترتیب این افراد با استفاده از این نوع کلاژن می­توانند سطح کلاژن طبیعی در بدن خود را تقویت کنند. از جمله این عواملی که منجر به کاهش میزان کلاژن در بدن افراد می شود می توان به استرس های روزانه، فشارهای زیاد، داشتن رژیم غذایی نامناسب و عدم تعادل روده و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

در بدن ما انسان­ها انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد که میزان اهمیت آنها از پراهمیت ­ترین به کم­اهمیت ­ترین به شکل زیر است:

1- نوعی از کلاژن که به طور تقریبی 90 درصد از کلاژن بدن را تشکیل می دهد و از فیبرهای منسجمی تشکیل شده است و کاربرد این نوع کلاژن این است که در ساختار پوست، استخوان­ها، دندان­ها، تاندون ها و بافت های همبند بدن مؤثر هستند.

2- این نوع کلاژن که در غضروف های آلاستیک موجود هستند دارای فیبرهایی با قابلیت اتصال کمتری هستند.

3- نوعی دیگر از کلاژن ها که در بافت های ماهیچه ای، اندام ها و عروق بدن وجود دارد.

4- نوعی از کلاژن است که در ساخت لایه های زیرین پوست و رشته های کلاژن بدن می تواند مؤثر و کمک کننده باشد.

استفاده از پودر مورد نظر با خاصیت آبرسانی پوست حداقل 8 هفته و برای استخوان­ها و مفاصل حداقل 12 هفته موردنیاز است. این پودر تقویت کننده پوست و مو و اولین پودر خوراکی و وارداتی از کشور فرانسه می باشد. مکمل موردنظر نوعی آبرسان قوی است که از ایجاد چین و چروک در صورت به ویژه نواحی دور چشم جلوگیری می­کند. به طوری که این محصول، نه تنها از ایجاد چین و چروک ­های جدید در صورت جلوگیری می­کند، بلکه چین و چروک های موجود و ریزی را که وجود دارند نیز بهبود می بخشد.

از جمله ترکیبات تشکیل دهنده این پودر مکملی و غذایی را می توان به ترکیبات کلاژن ماهی و فاقد چربی، کلسترول و کربوهیدرات و سایر مواد افزودنی دیگر اشاره کرد که نقش همه آن ها در کنار یک دیگر کمک به بهسازی و تقویت پوست و جلوگیری از پیری زودرس در افراد است. مدت زمان تأثیر گذاری این محصول به این شکل است که فرد باید مصرف آن را به طور منظم و طولانی مدت استفاده کند تا نتایج بسیار مطلوبی را از آن دریافت کند. پودر مکمل مورد نظر که از پودر پوست ماهی تشکیل شده است، عملکردهای مختلفی دارد، از جمله اینکه پوست را بهبود و استخوان ها را تقویت می کند، موجب تقویت استخوان ها و مانع از دست رفتن توده عضلانی بدن می شود.

بهتر است برای سرعت بخشیدن به جذب بهتر کلاژن در بدن، آن را به همراه محلول ویتامین C میل کرد.

مصرف این مکمل برای تمام بزرگسالان اعم از بانوان و آقایان بالای 21 سال تجویز می شود. فرد برای استفاده از این مکمل باید به نکاتی توجه کند، از جمله مهم ترین این نکات در رابطه با مکمل مورد نظر این است که:

در صورتی که افراد مصرف کننده این مکمل، هم زمان با این مکمل، در حال استفاده از داروهای دیگری نیز می باشند، لازم است که قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

محصول مورد نظر را باید در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب و دید و دسترس کودکان نگهداری کرد. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از این مکمل، هیچ گونه عوارض قابل توجهی تا به حال نداشته است. فقط در موارد اندکی می تواند موجب ایجاد حساسیت و عوارض گوارشی از قبیل نفخ معده در افراد شود.

توصیه می شود که زنان باردار و شیرده و نیز کودکان از این فراورده استفاده نکنند و در صورت تمایل به استفاده از این مکمل غذایی، قبل از مصرف آن با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند.  لازم به ذکر این نکته نیز ضروری است که افراد نباید بیش از حد تجویز شده توسط پزشک از این دارو استفاده کنند.

پودر کلاژن کلاژینو 30 ساشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *