افزایش و کاهش وزن, موارد علمی

بهترین صبحانه برای تناسب اندام – معرفی 20 صبحانه فوق العاده برای تناسب اندام و لاغری

بهترین صبحانه برای تناسب اندام

بهترین صبحانه برای تناسب اندام کدام است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.

 

زمانی که صبح از خواب بیدار میشوید کاملا طبیعی است که احساس گرسنگی داشته باشید زیرا به مدت طولانی مواد غذایی و پروتئین وارد بدن نشده است. بهتر است صبحانه هایی را انتخاب کنید که دارای فیبر بالا و پروتئین زیاد هستند تا انرژی‌تان را در طول روز تامین کنند.

اگر ورزشکار باشید اهمیت خوردن صبحانه دوچندان می شود. اما بهترین صبحانه برای تناسب اندام کدام است؟ بهتر است برای تناسب اندام و لاغری از چه مواد غذایی استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم؟

برای پاسخ به این سوالات در ادامه مقاله همراه ما باشید تا به معرفی 20 صبحانه برای تناسب اندام بپردازیم.

 

اهمیت مصرف صبحانه برای تناسب اندام و ورزشکاران

آیا واقعا صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است؟ برخی از محققان بر این باوراند که صبحانه مهمترین وعده غذایی است و میتواند انرژی فرد را در طول روز تامین کند، اما برخی دیگر از آنها این نظر را دارند که صبحانه باعث افزایش وزش می شود و برای افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند مناسب نیست.

اما جدا از تمامی این نظرات منطقی است که فرد پس از گذراندن چندین ساعت خواب و نخوردن هیچ مواد غذایی گشنه باشد و بدن به مواد غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین نیاز داشته باشد. پس ورزشکاران اگر با آگاهی کامل صبحانه را انتخاب کنند نه تنها باعث تناسب اندام خواهد شد بلکه در لاغری و کاهش وزن نیست موثر است.

 

بهتر است بدانی : 5 راهکار ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

معرفی 20 صبحانه برای تناسب اندام

در ادامه 20 مورد از صبحانه هایی که ورزشکاران برای تناسب اندام می توانند مصرف کنند را معرفی کرده ایم.

 

ساندویچ گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ و پیازچه – بهترین صبحانه برای تناسب اندام

راحت ترین صبحانه برای تناسب اندام این ساندویچ خوشمزه است که در با کمترین مواد غذایی تهیه می شود. تنها به تخم مرغ، گوجه، پیازچه و کمی نمک و اودیه نیاز دارید. میتوانید این محتویات را در داخل نان بگذارید برش زده و میل کنید. نان های با رنگ تیره برای صبحانه مناسب تر هستند زیرا تصفیه در آرد این نوع نان ها کمتر است و در نتیجه پروتئین و فیبر بیشتری دارند که به سلامت بدن کمک می کند.

 

پنکیک موز

برای درست کردن پنکیک تنها به موز و تخم مرغ نیاز دارید. دستورالعمل های دیگر برای پنکیک ها در اینترنت وجود دارند میتوانید برای خوشمزه تر کردن و مغذی کردن پنکیک از آنها نیز استفاده کنید. این پنکیک شاید کمی از سایر پنکیک ها سنگین تر باشد اما بسیار خوشمزه، مغذی، سیرکننده و سالم است.

 

تاکوی نیروبخش (Power Up Tacos)

برخی فکر می کنند که تاکوی تنها برای شام است اما مهم این است که این غذا تمامی مواد مغذی برای یک صبحانه برای تناسب اندام را دارد؛ مانند نان ذرت با تخم مرغ، پنیر فتا، لوبیا و موارد دیگر. با خوردن این صبحانه میتوانید از انرژی‌تان را تا زمان خودن ناهار نگه دارید.

 

تُست آووکادو – بهترین صبحانه برای تناسب اندام

این صبحانه رژیمی این روزها به سرعت معروف شده است. تست آووکادو هم بسیار مغذی، سریع، آسان و خوشمزه است. بنابراین حتما در برنامه صبحانه‌تان جای دهید.

 

اگر ورزشکار هستید و از مکمل های ورزشی استفاده می کنید بهتر است به دارومارکت سری بزنید!

 

 

پودینگ دانه چیا

دانه چیا داشتن مقدار زیادی چربی های امگا 3 در تنظیم هورمون ها، کاهش التهابات و کاهش وزن بسیار موثر است. اگر قصد دارید به وزن ایده آل برسید خودن دانه چیا را در صبحانه فراموش نکنید.

برای تهیه پودینگ دانه چیا، معمولا از شیره افرا استفاده می شود که کالری زیادی به همراه دارد. برای کاهش میزان کاهش کالری بهتر است از شیرین کننده های طبیعی مانند استویا استفاده کنید که میزان گلوکز کمتری دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

 

مافین تخم‌مرغ

مافین تخم مرغ یک صبحانه بسیار آسان و کم کالری است که به تناسب اندام و کاهش وزن کمک می کند.

 

رَپ تخم‌مرغ – بهترین صبحانه برای تناسب اندام

برای تهیه این صبحانه به مواد غذایی ساده ای نیاز دارید. در واقع رپ تخم مرغ لایه نازکی از تخم مرغ سرخ شده است که میتوانید موادی را در داخل آن ریخته و دور آن بپیچید. برای اینکه تخم مرغ به تابه نچسبد با کمی روغن زیتون کف آن را چرب کنید، سپس تخم مرغ را هم بزنید و داخل تابه بریزید. در نهایت داخل ورقه های سرخ شده تخم مرغ را با موادی که دوست دارید پر کنید و بپیچید.

 

براونی پروتئین لیوانی

براونی بهترین صبحانه برای تناسب اندام است و نمیتوان آن را به راحتی از برنامه غذایی حذف کرد. بهتر است برای خودن آن از کمی شکلات استفاده کنید تا طعم بسیار خوشمزه ای داشته باشد.

 

فلفل‌دلمه‌ای شکم‌پر

به عنوان بهترین صبحانه برای تناسب اندام میتوان به فلفل دلمه‌ای شکم پر اشاره کرد. سبزیجات مورد علاقه و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و داخل فلفل دلمه‌ای بریزید و اجازه دهید تا بپزد. این غذا از نوع رایج آن یعنی تخم مرغ داخل نان تست هم سالم تر است.

 

بستنی کم‌کالری

این یک بستنی پایه است و طبیعتا نباید بافت یک بستنی را داشته باشد زیرا کمی سبک‌تر و نرم‌تر از بستنی است. با توجه به ژلاتین موجود در این بستنی میتوانید به عنوان یک تقویت کننده دستگاه گوارش و عضله سازی از آن استفاده کنید.

 

اسموتی‌ها – بهترین صبحانه برای تناسب اندام

یکی از ساده ترین صبحانه هایی که میتوان درست کرد انواع اسموتی است. تنها کافیست میوه های یخ زده در فریزر را در غذاساز بریزید، اسموتی آماده است. اسموتی ها سرشار از مواد مغذی هستند که در طول روز انرژی فرد را تامین می کنند.

 

لاته تقویت‌کننده دستگاه گوارش

این نوشیدنی با داشتن پودر ژلاتین و پروتئین میتواند دستگاه گوارش را تقویت کند و سموم بدن را دفع نماید. اگر گیاهان موجود در این نوشیدنی را مزه کنید حس کافه‌لاته را خواهید داشت. این نوشیدنی باعث تسکین معده در اول صبح خواهد شد. در کنار سایر غذاها لاته را هم در لیست بهترین صبحانه برای تناسب اندام قرار دهید.

 

پنکیک پروتئین

یکی دیگر از پنکیک ها که بسیار طرفدار دارد و به عنوان غذای رژیمی شناخته می شود، پنکیک پروتئین است. پنکیک یکی از بهترین صبحانه برای تناسب اندام است که پروتئین مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

 

اسموتیِ کاسه‌ای میوه‌های بری

تمامی اسموتی های کاسه ای را نمیتوان برای صبحانه استفاده کرد اما اسموتی کاسه ای میوه های بری به دلیل دستور تهیه آسان، خوشمزه و مغذی برای تامین انرژی در طول روز بسیار مناسب هستند.

 

بلغور جو دوسر (اوت‌میل) – بهترین صبحانه برای تناسب اندام

یکی از مواد غذایی سرشار از پروتنئین جو دوسر است. هر روز مقداری آب را جوش بیاورید و بلغور جو دوسر را درست کنید. مالتبه میتوانید آن را میوه های مختلف یا پودر پروتئین ترکیب کنید تا فواید آن افزایش پیدا کند. به این ترتیب یک صبحانه رژیمی با بالاترنی میزان انرژی خواهید داشت. این ترکیب میتوانید انرژی شما را پایان روز حفظ کند.

 

املت وافل

اگر به دنیال تناسب اندام هستید بهتر است املت وافل را در برنامه غذایی‌تان جای دهید. حتی با اضافه کردن سفیده تخم مرغ صبحانه‌ای با میزان پروتئین بالا و چربی کم خواهید داشت. املت وافل با توجه به مواد غذایی مغذی که دارد به راحتی در لیست بهترین صبحانه برای تناسب اندام قرار میگیرد.

 

شیرینی توپی کره بادام‌زمینی

برای تهیه شیرینی توپی باید کرده بادام زمینی، جو دوسر پخته شده، مقداری تخم کتان آسیاب شده، عیل و چیپس شکلات را به همراه شکر مخلوط کنید. سپس با دست آنها را شبیه به توپ کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا آماده شود.

 

دونات پوشیده‌شده با ماچا

ماچا نوعی چای سبز به شکل پودر است که خواص زیادی را به همراه دارد. از این پودر برای تهیه دونات های رژیمی استفاده می شود و خوردن آن باعث چاقی نخواهد شد. ماچا میتواند انرژی بدن را تا میزان زیادی فزایش دهد.

 

ژله – بهترین صبحانه برای تناسب اندام

ژله به دلیل داشتن ژلاتین که منابع باکیفیت دارد و سرشار از خاصیت است، میتواند صبحانه کاملی باشد. اگر ژلاتین از منابع درستی تهیه شود می تواند برای دستگاه گوارش بسیار مفید عمل کند. معمولا سلامتی افراد از روده و دستگاه گوارش شروع می شود پس مهم است که عملکرد این دو عضو مهم را تصحیح کنید. بنابراین در برنامه‌ غذایی بهترین صبحانه برای تناسب اندام نباید جای ژله خالی بماند.

 

سالمون دودی

سالمون به عنوان بهترین صبحانه برای تناسب اندام شماخته می شود. اگر سالمون تازه باشد میتواند صبحانه را بسیار خوشمزه کند. ماهی سالمون به دلیل داشتن پروتئین و چربی هلی مفید به همراه نان و کربوهیدرات میتواند انرژی بدن را تا پایان روز حفظ کند. برای تهیه این صبحانه نیازی نیست زمان زیادی صرف کنید و به راحتی آماده می شود.

 

جمع بندی

در این مقاله چند مورد از بهترین صبحانه برای تناسب اندام را نام بردیم اما تنها به این موارد محدود نمی شوند. بهتر است وعده صبحانه را جدی بگیرید زیرا بدن به مدت زیادی هیچگونه مواد مغذی را دریافت نکرده و نخوردن صبحانه باعث می شود تا در طول روز احساس خستگی کنید و انرژی‌تان را زود از دست دهید.

پس در خوردن صبحانه دقت کنید و مواد غذایی را انتخاب کنید که برای بدن مفید هستند. از خوردن مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس یا غذای چرب در صبحانه خودداری کنید. همچنین مکمل ها را در جایی از برنامه غذایی‌تان جای دهید تا تامین کننده مواد از دست رفته بدن باشند.

 

 

فروشگاه آنلاین دارومارکت ارائه دهنده انواع مکمل های عمومی ، مکمل های مردانه، مکمل های زنانه، مکمل های کودکان، مکمل های سالمندان و دارای مجوز رسمی برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی میابشد. برای کسب اظلاعات بیشتر به فروشگاه دارومارکت سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *