پوست،مو و ناخن

تأثیر کپسول پیگمنتا بر آفتاب سوختگی

کپسول پیگمنتا یکی از مؤثرترین مکمل های مورد استفاده افراد در برابر آفتاب سوختگی می باشد که در متن زیر به آن اشاره شده است.

تاثیر کپسول پیگمنتا بر آفتاب سوختگی

همان طور که در جریان می باشیم، پوست یکی از مهم ترین اجزای بدن انسان می باشد که زیبایی و سلامتی آن نقش بسیار مؤثری در ایجاد عزت نفس فرد و سلامت درونی بدن وی ایفا می کند. به این دلیل است که امروزه، افراد همواره به دنبال راه هایی برای تقویت و حفظ سلامتی در پوست خود می باشند، آن ها از روش های مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند عزت و سلامتی در پوست خود را به دست آورند. بسیاری از آن ها با قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، باعث ایجاد عوارض و اختلالاتی در پوست خود از قبیل آکنه ها، لک های قهوه ای رنگ و زرد رنگ، خشکی پوست و در نهایت چین و چروک ناشی از خشکی پوست و آفتاب سوختگی می شوند که این منجر به پایین آمدن سطح اعتماد به نفس آن ها شده و باعث می شود که در بسیاری از موارد نتوانند به راحتی در مکان های عمومی حضور پیدا کنند. بنابراین این افراد، به دنبال راه حل هایی برای کاهش میزان اختلالات موجود در پوست و جلوگیری از پیشرفت آن ها هستند.

بسیاری از آن ها به مراکز تخصصی پوست مراجعه کرده، و از داروهای شیمیایی تجویز شده توسط پزشک مورد نظر استفاده می کنند، چه بسا که ممکن است داروهای مورد نظر نتوانند عوارض موجود را تقویت و بهبود بخشند و حتی در گاهی از اوقات ممکن است به دلیل وجود حساسیت در فرد، عوارض مورد نظر تشدید نیز شوند.

یکی از عوامل دیگر که موجب ایجاد اختلال در پوست فرد می شود، بالا رفتن سن فرد می باشد. با بالا رفتن سن افراد، میزان تولید کلاژن طبیعی موجود در بدن آن ها کاهش پیدا کرده و بدین ترتیب، منجر به ایجاد چین و چروک در پوست و افتادگی آن می شود و فرایند پیری زودرس فرد را تشدید می کند. پیری پوست فرایند بیولوژیکی بسیار پیچیده ای می باشد که نتیجه پیری ذاتی است که در طول زمان افراد با آن روبه رو می شوند. یکی دیگر از عوامل ایجاد اختلال در پوست، ناشی از عواملی محیطی و خارجی از قبیل اشعه ماوراء بنفش و انواع آلاینده ها می باشد. پیری ذاتی پوست عمدتاً بستگی به ژنتیک فرد دارد و از نظر ژنتیکی تعیین می شود و از نظر بالینی، با افزایش میزان شکنندگی و از دست دادن خاصیت ارتجاعی  پوست همراه است که این اثرات با پیری بیرونی و پیری هورمونی افزایش پیدا می کند. اهمیت پیری درونی پوست نیز در حال افزایش است و در این زمان، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

تغییرات هورمونی نیز از عواملی می باشند که به پیری زودرس پوست کمک می کنند. زنان نیز در زمان یائسگی ممکن است میزان زیادی از کلاژن موجود در بدن خود را از دست بدهند. حال افراد مسن، زنان یائسه و افرادی که در معرض مستقیم نور خورشید هستند از قبیل کشاورزان، کارگران و سایر افراد مربوطه، میزان کلاژن موجود در بدن آن ها کاهش یافته است و باید با استفاده از مصرف مواد غذایی سرشار از کلاژن از قبیل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و سایر مواد معدنی و پروتئینی لازم برای افزایش کلاژن موجود در بدن خود کمک کنند.

در رابطه با تقویت پوست ، مکمل های بسیار زیادی وجود دارند که افراد می توانند با استفاده از آن ها به تقویت پوست و هم چنین موهای خود کمک های قابل توجهی کنند.  پپوست صورت دارای ظرافت و حساسیت خاصی بوده و به همین دلیل است که در برابر عوامل مختلفی از قبیل بیماری های پوستی آسیب پذیرتر می باشد. اگرچه یکی از مهم ترین عواملی که موجب خراب شدن پوست و ایجاد لکه های تیره و زرد رنگ و آکنه بر روی پوست و آفتاب سوختگی پوست می شود، تابش مستقیم نور آفتاب است که این عامل می تواند آسیب هایی جدی را به پوست وارد کند و منجر به ایجاد بیماری های پوستی در افراد از قبیل سرطان پوست شود، با این وجود افراد نه تنها در فصل تابستان در معرض ابتلا به این نوع بیماری ها هستند به خاطر اینکه نور آفتاب شدید و آسیب پذیرتر است، بلکه در سایر فصول سال نیز برای جلوگیری از اشعه فرابنفش باید از پوست خود محافظت کنند.

بنابراین، برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین این روش ها استفاده از کرم های ضد آفتاب است که افراد باید در تمامی روزهای سال به ویژه در فصل تابستان و هنگام مقابله شدن با معرض شدید نور آفتاب از آن استفاده کنند. از آن جایی که نور خورشید دارای اشعه های مضری می باشد هنگامی که این اشعه ها با پوست برخورد کنند منجر به ایجاد عوارض و اختلالات پوستی از قبیل آکنه، جوش، کک و مک و چین و چروک و پیری زود رس در پوست فرد می شود.

حال با این وجود، در این جا به بررسی یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد که می تواند نقش بسیار مؤثری را در زمینه کمک به سلامتی و تقویت پوست در مقابل آفتاب سوختگی کند پرداخته می شود. بدین ترتیب که افراد باید در زمینه از بین بردن لکه ها و رنگدانه های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی از مکمل بسیار مغذی و مفید و تأثیر گذار کپسول پیگمنتا استفاده کنند.

در رابطه با معرفی مکمل مورد بررسی باید ذکر کنیم که کپسول پیگمنتا از ترکیبات و عناصر بسیار مهمی از قبیل ال-گلوتاتیون ( 500 میلی گرم در هر کپسول)، ویتامین C (100 میلی گرم در هر کپسول)، ویتامین E (   IU100)، آلفا لیپوئیک اسید (100 میلی گرم در هر یک کپسول) و عصاره دانه انگور (50 میلی گرم در هر کپسول) ساخته شده است که این مواد و ترکیبات باعث شده است که نقش و میزان خاصیت محصول مورد نظر را بر روی تقویت پوست در برابر انواع عوارض ناشی از اشعه نور آفتاب از جمله آفتاب سوختگی را چندین برابر کند.

با این وجود، می توانیم بیان کنیم که از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات استفاده از کپسول مورد نظر این است که خاصیت الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و به خاطر دارا بودن مقدار کافی و مناسبی از ویتامین C، در کاهش و از بین بردن تیرگی ها و لکه ها و رنگدانه های  موجود بر روی پوست از طریق کاهش تولید طبیعی رنگ دانه های پوستی و مهم تر از همه از بین بردن آفتاب سوختگی و عوارض آن بسیار مهم و مؤثر می باشد. به این ترتیب، هم چنین به بازسازی سلول های آسیب دیده پوست، در برابر عواملی از قبیل رادیکال های آزاد کمک می کند.

استفاده از محصول مورد نظر نیز می تواند به مانند سایر انواع مکمل های دیگر با مشکلات گوارشی در برخی از افراد از قبیل اسهال، استفراغ، سردرد، حالت تهوع، و نفخ، همراه باشد. هم چنین، استفاده از این مکمل توسط افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و یا مستعد تشکیل سنگ کلیه می باشند، می تواند با خون ریزی همراه باشد که افراد در این گونه موارد باید احتیاط کرده و در صورت وقوع این عوارض، فوراً با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. روش مصرف مکمل مورد نظر به این صورت می باشد که افراد می بایست روزانه 1 یا 2 عدد از این کپسول را به همراه با وعده غذایی و با یک لیوان آب مصرف نمود. بهترین حالت برای مصرف داروی مورد بررسی این است که افراد باید مصرف این کپسول را مطابق با دستورالعمل های پزشک مورد نظر خود مصرف کنند.

در مصرف کپسول پیگمنتا افراد باید به یک سری از نکات توجه خاصی داشته باشند. ذکر این نکات به این صورت می باشد که؛ تمامی افرادی که باردار و یا شیرده می باشند و هم چنین، کسانی که از داروهای خاصی از قبیل ضد پلاکت ها، داروهای کاهنده چربی خون از قبیل استاتین ها، داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین یا وارفارین و یا داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند، باید در استفاده از مکمل مورد نظر احتیاط کرده و قبل از مصرف این کپسول، حتماً با پزشک خود مشورت کنند.  هم چنین، افرادی که عمل جراحی دارند و در حال استفاده از این نوع مکمل می باشند نیز بایستی دو هفته قبل از عمل جراحی، از مصرف مکمل مورد نظر خودداری کنند.

لازم به ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که استفاده از این مکمل برای کلیه بزرگسالان بالای 18 سال اعم از زن و مرد مجاز می باشد ولی افراد باید هم چنین در جریان باشند که مصرف این محصول برای کودکان زیر 18 سال مجاز نمی باشد و افرادی که با مصرف آن دچار عوارض و اختلالاتی می شوند، باید استفاده از این مکمل را کنار بگذارند.

مکمل مورد نظر را باید در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد و به دور از رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید و هم چنین به دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *