موارد علمی

قرص کلسی شور ویتان یک مکمل دارویی برای حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل

با قرص کلسی شور ویتان آشنا شویم

قرص کلسی شور ویتان یک مکمل دارویی برای تقویت استخوان ها و مفاصل بدن است. این قرص حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 است که برای تامین نیازهای بدن به ویتامین ها و مواد معدنی بسیار موثر می باشد. این قرص ترکییات موثری برای حفظ سلامت استخوان ها دارد و متابولیسم بدن را نیز تنظیم می کند.

مصرف قرص کلسی شور ویتان در دوران بارداری برای تامین نیازهای بدن مادر و جنین به ویتامین و مواد معدنی بسیار موثر است. کلسیم یکی از مواد معدنی مهم و ضروری برای بدن است. این ماده معدنی به سلامت استخوان ها، دندان ها، مفاصل و… کمک زیادی می کند. خوب است تا بدانید روزانه مقداری از کلسیم دریافتی بدن به همراه ادرار دفع می شود. همین موضوع ممکن است باعث کمبود کلسیم در بدن شود. افرادی که شرایط خاصی دارند، مانند خانم های باردار و شیرده، باید همیشه سطح کلسیم بدنشان را بالا نگه دارند تا با مشکل کمبود کلسیم مواجه نشوند.

همچنین نوجوانانی که در سن رشد هستند و یا خانم هایی که در دوران یائسگی به سر می برند، برای جلوگیری از مشکل پوکی استخوان و یا خرابی دندان ها و همچنین آسیب به مفاصل باید از مکمل های حاوی کلسیم استفاده کنند. قرص کلسی شور ویتان مکمل مناسبی برای تامین نیاز بدن به کلسیم می باشد. شما می توانید این محصول را در بسته بندی 30 عددی و از تمامی داروخانه های سراسر کشور تهیه کنید. در ترکیبات این محصول لاکتوز، نمک، مخمر، مواد نگهدارنده الکلی، رنگ و یا هر گونه طعم دهنده مصنوعی وجود ندارد. به همین علت می توان گفت این قرص تا حد بسیار بالایی بدون عوارض جانبی است و شما می توانید با خیال راحت از این مکمل دارویی استفاده کنید.

ویژگی های قرص کلسی شور ویتان

  1. کمک به حفظ سلامت استخوان ها

یکی از اصلی ترین ویژگی های قرص کلسی شور ویتان، کمک به حفظ سلامت استخوان های بدن است. همانطور که میدانید استخوان ها نقش مهمی در بدن ما انسان ها دارد. عوامل متعددی باعث بروز مشکلات استخوان می شود. از جمله شایع ترین این مشکلات می توان به پوکی استخوان و یا نرمی استخوان اشاره کرد. هر دوی این موارد به نوبه خودشان به شدت برای سلامتی ضرر دارند. نرمی استخوان باعث تغییر فرم و حالت استخوان های بدن می شود و همین موضوع باعث آسیب رسانی به مفاصل بدن می شود. همچنین پوکی استخوان باعث می شود تا استخوان ها شکننده و آسیب پذیر شوند. بنابراین می توان گفت مصرف قرص کلسی شور ویتان تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی استخوان های بدن دارد.

  1. کمک به حفظ سلامت دندان ها

کلسیم برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان ها یک ماده معدنی ضروری به حساب می آید. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها باید کلسیم بدن را تامین کرد. قرص کلسی شور ویتان به خوبی کلسیم و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند و از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری می کند.

  1. جلوگیری از آسیب مفاصل

یکی دیگر از ویژگی های مهم این محصول، کمک به حفظ سلامت مفاصل است. زمانی که انسان با نرمی و پوکی استخوان مواجه شود، به مفاصل بدن فشار زیادی وارد می شود. این فشار باعث بروز دردهایی نظیر درد استخوان و درد مفاصل می شود که قطعا کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. استفاده از این مکمل دارویی به سلامت مفاصل بدن نیز کمک بسیار زیادی می کند.

  1. کمک به کاهش فشار خون ناشی از بارداری

تنظیم بودن فشار خون در خانم های باردار، یک موضوع بسیار مهم و جدی است. بسیاری از خانم های باردار با مشکل افزایش ناگهانی فشار خون مواجه هستند. برای رفع این مشکل، مصرف محصول کلسی شور ویتان بسیار موثر است. ترکیبات موجود در این مکمل به تنظیم فشار خون خانم های باردار کمک می کند.

  1. تنظیم سیستم عصبی بدن

تنظیم سیستم عصبی بدن از دیگر ویژگی های قرص کلسی شور ویتان است. منیزیم، ویتامین D3 و سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این محصول به تقویت سیستم عصبی بدن و همچنین جلوگیری از آسیب به سیستم عصبی کمک می کند.

  1. کمک به حفظ سلامت بدن مادر و جنین در دوران حاملگی

یکی دیگر از ویژگی های قرص کلسی شور ویتان کمک به حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری است. یک خانم باردار بیشتر از هر شخص دیگری به کلسیم، منیزیم، ویتامین D3 و… نیاز دارد. به همین علت باید برای حفظ سلامت خود و جنین از این مکمل دارویی استفاده کند. مصرف این قرص در دوران بارداری و با تجویز پزشک به سلامتی بدن مادر و جنین کمک زیادی می کند.

نکاتی درباره استفاده از قرص کلسی شور ویتان

قرص کلسی شور ویتان یک مکمل دارویی است که برای تامین نیازهای بدن به کلسیم، منیزیم، ویتامین D3 و… مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که می خواهید این قرص را در دوران بارداری و یا شیردهی مصرف کنید، حتما در خصوص مقدار و نحوه مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

در صورتی که به طور همزمان از سایر داروهای دیگر استفاده می کنید، بهتر است آن را با فاصله زمانی 2 ساعت از قرص کلسی شور ویتان مصرف نمایید. این محصول با یک سری از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، تداخلات دارویی ایجاد می کند و ممکن است که به خوبی جذب بدن نشود. به همین علت بهتر است تا حتما در خصوص مصرف آن به همراه سایر داروهای دیگر با پزشک مشورت کنید.

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم در ترکیبات این محصول مواد نگهدارنده، رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی و… استفاده نشده است. به همین علت می توان گفت مصرف این محصول عوارض خاصی را به دنبال ندارد. در صورتی که سابقه ابتلا به بیماری های کلیوی دارید، بهتر است قبل از مصرف این قرص با پزشک مشورت نمایید. پس از خرید این دارو، حتما آن را در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال قرار دهید.

شیوه مصرف:

مقدار مصرف مشخصی برای قرص کلسی شور ویتان از سوی شرکت سازنده تعیین نشده است، به همین علت بهتر است تا قبل از مصرف این فرآورده حتما با پزشک مشورت کنید. به طور کلی شما می توانید روزانه یک عدد قرص کلسی شور ویتان را به همراه یک لیوان آب مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف این قرص، بلافاصله پس از صرف وعده ناهار است. برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی مثل سوزش معده، بهتر است تا این دارو را با معده پر و با یک لیوان آب کافی میل کنید. در نظر داشته باشید 2 ساعت قبل و بعد از مصرف این دارو از لبنیات، چای، قهوه و مواد غذایی که فیبر بسیار بالایی دارند، استفاده نکنید.

ترکیبات:

نام ترکیب مقدار در گرم
کلسیم *
منیزیم *
ویتامین D3 *
ویتامین K1 *

 

نتیجه گیری:

ما در این بخش به بررسی اطلاعات دارویی قرص کلسی شور ویتان پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید این کپسول برای حفظ سلامت استخوان ها، مفاصل و دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد و منبع مناسبی از کلسیم است. این قرص دارای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که به حفظ سلامت عمومی بدن کمک زیادی می کند. مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی برای تامین کلسیم بدن مادر و جنین توصیه می شود. بهتر است تا قبل از مصرف این فرآورده در خصوص مقدار و نحوه مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید. این  مکمل عوارض جانبی خاصی ندارد و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

پس از خرید این محصول آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و دور از دسترس اطفال قرار دهید. بهتر است تا برای نتیجه گرفتن از مصرف این مکمل، دوره درمانی را تکمیل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *