افزایش و کاهش وزن

چرا باید در روز 1 ساعت پیاده روی کنیم ؟

 کاهش وزن و تناسب اندام  از جمله مزیت هایی است که پیاده روی برای افراد به دنبال دارد. پیاده روی یکی از ورزش های لذت بخش و بدون هزینه ای می باشد که تاثیر بسزایی در سلامتی و شادابی روزانه افراد دارد. به جرات می توان گفت بهترین روش برای بهبود و حفظ سلامت جسمانی پیاده روی به شمار می آید.

نگاهی بر فواید پیاده روی

بهتر است بدانید پیاده روی که به تمرینات تحمل وزن مشهور می باشد بدون صرف هیچ گونه هزینه ایی فواید و مزیت های بسیار زیادی را برای افراد به دنبال دارد. با انتخاب این ورزش ساده اما پر فایده می توانید به سلامت کلی بدن خود کمک نمایید و طول عمر خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. از جمله مزیت های پیاده روری می توان به چربی سوزی و کاهش وزن، کم کردن میزان قند خون، تقویت قلب، کم کردن درد مفاصل، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، جذاب کردن شکل پاها، شادابی روزانه و افزایش روحیه، افزایش طول عمر، تقویت انرژی و کمک به حفظ کاهش وزن اشاره کرد.

 

پیاده روی و چربی سوزی: بهتر است بدانید یکی از مهم ترین فواید پیاده روی چربی سوزی می باشد. با استفاده از پیاده روی به راحتی می توان کالری بیشتری در روز سوزاند، از اینرو به راحتی می توان به کاهش وزن و تناسب اندام خود کمک کرد. چربی سوزی در هنگام پیاده روی به عوامل و فاکتورهای متعددی همچون وزن، سرعت قدم زدن، شیب مسافت و مسافت بستگی دارد.

کم کردن میزان قند خون: از دیگر فایده هایی که پیاده روی برای افراد به دنبال دارد کم کردن میزان قند خون می باشد. با هر پیاده روی بعد از هر وعده غذایی به راحتی می توان میزان قند خون خود را کاهش داد. این کار برای افرادی که دچار دیابت و قند خون هستند بهترین روش به شمار می آید. افراد دارای قند خون بعد از هر وعده غذایی می توانند به مدت ۱۵ دقیقه پیاده روی داشته باشند تا قند خون خود را کاهش دهند.

تقویت قلب: پیاده روی علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام قلب شما را قوی تر می کند. با حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی به راحتی می توانید بیماری‌ های قلبی و عروقی خود را به میزان ۱۹ درصد کاهش دهید. به هر اندازه که پیاده روی شما بیشتر باشد قلب شما قوی تر خواهد شد. در واقع بالا بردن قدرت تحمل اندام‌های قلبی، عروقی و ریوی یکی از مزیت های مهم پیاده روی به شمار می آید. پیاده روی کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌ های قلبی را به دنبال دارد.

کم کردن درد مفاصل: بهتر است بدانید پیاده روی بهترین راه برای تقویت ماهیچه‌ های مفاصل به شمار می آید. به نوعی می توان گفت پیاده روی نقش بسیار مهمی در محافظت از مفاصل بدن به مفاصل خصوص زانو و باسن ایفا می کند. افرادی که دچار آرتروز هستند با پیاده روی درد مفاصل آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. با پیاده ‌روی به اندازه ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر در هفته به راحتی می توانید احتمال مبتلا شدن به آرتریت را به کمترین مقدار ممکن برسانید. پیاده روی به نوعی افزایش قدرت عضلانی و استقامتی را برای افراد به دنبال دارد.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن: از دیگر مزیت های پیاده روی می توان به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در طول روز پیاده روی دارند کمتر دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند. در واقع افرادی که به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی داشته باشند ۴۳ درصد کمتر از افراد دیگر به بیماری‌ های عفونت دستگاه ‌های تنفسی و سرماخوردگی مبتلا می شوند.

 

جذاب کردن شکل پاها: پیاده روی علاوه بر کاهش وزن به نوعی باعث جذاب تر شدن فرم پاها خواهد شد. در واقع راه رفتن ماهیچه های پا را به طور قابل توجهی تقویت می کند. قدم زدن در سربالایی ‌ها و یا مناطق کوهستانی به تقویت بیشتر عضلات کمک بسیاری می کند. پیاده روی همراه با دویدن، دوچرخه سواری، اسکات، تی آر ایکس، ایروبیک، وزنه زدن و … تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام و کاهش وزن افراد دارد. با استفاده از پیاده روی می توان استخوان های قوی تر داشته و به بهبود تعادل آنها کمک کرد.

شادابی روزانه و افزایش روحیه: پیاده روی تاثیر بسیار زیادی در بهتر شدن روحیه افراد دارد. پیاده روی علاوه بر کاهش وزن به نوعی باعث افزایش اعتماد به نفس و شادابی روزانه می شود. همچنین با پیاده روی و قدم زدن می توان به کاهش اضطراب، افسردگی و روحیه منفی خود کمک کرد. با یک پیاده روی اصولی می توانید انرژی لازم را برای داشتن یک روز عالی کسب نمایید.

افزایش طول عمر: از دیگر فواید و مزیت هایی که پیاده روی برای افراد به دنبال دارد افزایش طول عمر آنها می باشد. در واقع پیاده روی ارتباط نزدیک و مستقیمی با طول عمر دارد. با یک ورزش ساده و بدون هزینه علاوه بر کاهش وزن خود می توانید به طور قابل توجهی بیماری های قلبی و عروقی در خود را کاهش دهید. در واقع کاهش بیماری های قلبی و عروقی باعث افزایش طول عمر افراد به طور قابل توجهی می شود.

تقویت انرژی: با استفاده از پیاده روی به راحتی می توان انرژی خود را تقویت کرد. پیاده ‌روی می تواند به سرحال شدن و بازیابی انرژی در افراد کمک کند. این نوع ورزش ساده باعث افزایش جریان اکسیژن در بدن می شود. همچنین پیاده روی اپینفرین و سطح کورتیزول را در بدن به طور قابل توجهی افزایش می دهد. بهتر است بدانید این نوع هورمون ها افزایش انرژی در بدن را به دنبال دارند.

کمک به حفظ کاهش وزن: در بیشتر موارد افرادی که دچار کاهش وزن شده اند ممکن است دوباره به وزن قبلی خود برسند، پیاده روی کمک می کند تا کاهش وزن خود را برای همیشه حفظ نمایید. در واقع با ورزش و پیاده روی می توان وزن کاهش یافته خود را به خوبی حفظ کرد. بهتر است بدانید پیاده روی علاوه بر سوزندان کالری در بدن باعث عضله سازی نیز می شود. در واقع پیاده روی با بهبود خلق و خو کمک می کند تا افراد برای مدت ها فعال بمانید.

 

 

بهترین زمان پیاده روی برای کاهش وزن و لاغری

پیاده روی در ساعات مختلف روز تاثیر مثبتی در کاهش وزن و لاغری افراد دارد، اما بهترین ساعت برای پیاده روی اول صبح می باشد. لازم به ذکر است که در موقع صبح بدن افراد معمولا به دو دلیل برای چربی سوزی تمایل بیشتری دارد. یکی از این دو دلیل این است که صبح ها میزان هورمون ‌هایی همچون کورتیزول بالاتر می باشد. در واقع کورتیزول از جمله هورمون هایی است که چربی سوزی را به طور قابل توجهی سرعت می بخشد. همچنین دومین دلیل این است که صبح ها سطح قند خون پایین می باشد، از اینرو بدن به منظور تأمین انرژی خود از ذخایر چربی به عنوان سوخت استفاده می کند. همچنین پیاده روی در صبح برای اغلب افراد راحت تر می باشد، چرا که افراد بعد از ظهرها انرژی کافی برای تمرین و ورزش نداشته و خسته اند. در ضمن پیاده روی در صبح اختلالی بر روی خواب و سلامتی افراد ایجاد نمی کند.

پیاده روی در صبح ها تاثیر بسیار مستقیمی بر روی کاهش وزن و لاغری دارد، زیرا وضعیت معده در این ساعات بهتر از ساعات دیگر است. در ضمن کارشناسان و متخصصان صبح را زمان بهتری برای پیاده روی می‌دانند، زیرا در ساعات صبح چربی سوزی و سوخت و ساز برای بدن بهتر و مفیدتر می باشد. از دیگر مزیت هایی که پیاده روی در صبح برای افراد به دنبال دارد خواب راحت تر است. گرفتن دوش بعد از پیاده روی تاثیر بسیار زیادی در شادابی روزانه و از بین رفتن چربی ها دارد. برای اطمینان از ایمنی در موقع پیاده روی بهتر است در محیط ویژه عابرین پیاده روی را انجام دهید. همچنین بعد و قبل از پیاده روی نوشیدن مقدار زیادی آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در موقع پیاده روی بهتر است از لباس و کفش های مناسب پیاده روی استفاده کنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز در موقع پیاده روی امری ضروری و مهم به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *