پوست،مو و ناخن

کرم ضد چروک دور چشم چه کاری انجام می دهد؟

آیا کرم ضد چروک دور چشم می تواند خطوط ریز و چین و چروک های دور چشم را به طور موثری کاهش دهد؟ آیا کرم های ضد چروک دور چشم واقعا موثر هستند؟ استفاده از کرم ضد چروک دور چشم چه تاثیری بر کاهش چین و چروک های دور چشم دارد؟

کرم ضد چروک دور چشم چه کاری انجام می دهد؟

 

آیا کرم ضد چروک دور چشم می تواند خطوط ریز و چین و چروک های دور چشم را به طور موثری کاهش دهد؟ آیا کرم های ضد چروک دور چشم واقعا موثر هستند؟ استفاده از کرم ضد چروک دور چشم چه تاثیری بر کاهش چین و چروک های دور چشم دارد؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد در این مورد به ارائه اطلاعات سودمند بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید!

بسیاری از خانم‌ها از کرم ضد چروک دور چشم استفاده می‌کنند به این امید که بتوانند چین و چروک های دور چشم خود را کاهش دهند و اثرات منفی سیگار، آفتاب و پیری را که هر روز در زندگی روزمره در معرض آن قرار می‌گیرند، ترمیم کنند.

آیا کرم های ضد چروک دور چشم موثر هستند؟

کرم‌های ضد چین و چروک دور چشم به صورت بدون نسخه استفاده می‌شوند و از این رو جزو داروها طبقه‌بندی نمی گردند، برای اثبات اثربخشی آن‌ها، این کرم ها را تحت بررسی‌های علمی قرار نمی دهند. بنابراین، تعداد مقالات علمی که اثربخشی کرم های مخصوص دور چشم را اثبات می کنند بسیار کم و نادر است. از طرف دیگر از آنجایی که اکثر مطالعات موجود، توسط شرکت‌های مربوطه پشتیبانی می‌شوند، اعتبار علمی آنها محدود است.

اگر انتظار شما از یک کرم ضد چروک دور چشم حذف تمامی چین و چروک ها همچون عمل زیبایی لیفت صورت باشد مطمئن باشید که این تاثیر را نخواهید دید؛ اما با استفاده از کرم های ضد چروک مرغوب و با کیفیت بالا می توانید تا حد زیادی از عمیق تر شدن چین و چروک ها و افزایش تعداد آنها در دور چشمان خود جلوگیری به عمل آورید. جهت تهیه بهترین و مرغوب ترین انواع کرم ضد چروک دور چشم می توانید از خدمات ما در داروخانه آنلاین دارومارکت استفاده نمایید.

ترکیبات رایج در تولید انواع کرم ضد چروک دور چشم

 

ترکیبات رایج موجود در انواع کرم ضد چروک دور چشم که ممکن است باعث بهبود ظاهر پوست شما در این ناحیه شوند عبارتند از:

مرطوب کننده ها: مرطوب کردن حتی به تنهایی نیز می تواند ظاهر پوست شما را کمی بهبود بخشد. مرطوب کننده ها به صورت موقت پوست را حجیم و از این رو موجب کمتر نمایان شدن خطوط ظریف و چین و چروک های آن می شوند. انواع لوسیون، ژل، کرم و سرم هایی که از آب، انواع روغن و موادی همچون پروتئین، لاکتات، گلیسیرین و اوره به وجود می آیند، مرطوب کننده هستند.

کرم های ضد چروک دور چشم و در حالت کلی کرم های مخصوص چین و چروک صورت اغلب مرطوب کننده هایی هستند که ترکیبات فعالی به آنها اضافه شده و بدین ترتیب فواید بیشتری را نسبت به مرطوب کننده ها ارائه می دهند. این مواد افزوده شده برای بهبود استحکام، بافت، خطوط ریز و چین و چروک های پوست در نظر گرفته شده اند. اثربخشی این محصولات تا حدی به نوع پوست شما و محتوا یا ترکیبات فعال به کار رفته برای تولید آن بستگی دارد.

رتینوئیدها: رتینوئیدها ترکیبات حاوی ویتامین آ همچون رتینول و رتینوئیک اسید هستند. این ترکیبات سابقه ای طولانی مدت در رفع مشکلات پوستی ناشی از آفتاب و چین و چروک صورت دارند و غالبا به صورت کرم (استعمال خارجی) به کار می روند.

ویتامین  C (اسید اسکوربیک): ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند محسوب می شود، به این معنی که از پوست در برابر انواع رادیکال های آزاد (مولکول های ناپایداری که باعث شکست سلول های پوست و ایجاد چین و چروک در آن می شوند) محافظت می کند. ویتامین C می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید و کاهش خطوط و چین و چروک کمک کند. کرم های ضد چروک دور چشم حاوی ویتامین C بایستی به گونه ای نگهداری شوند که از تماس طولانی مدت آنها با هوا و قرارگیری در معرض تابش آفتاب محافظت گردند.

هیدروکسی اسیدها: آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) شامل اسید گلیکولیک، سیتریک و لاکتیک هستند. آنها برای حذف سلول های مرده پوست (لایه برداری) استفاده می شوند. استفاده منظم از یک محصول AHA، پوست شما را برای جذب بهتر محصولات دیگر آماده می کند، آن را صاف تر و شاداب تر می کند و ایجاد پوست جدید را تسریع می بخشد. علاوه بر AHA ها، بتا هیدروکسی اسیدها و همچنین پلی هیدروکسی اسیدها (که شکل جدیدتری از آلفا هیدروکسی اسیدها هستند) نیز می توانند در کاهش چین و چروک پوست و دور چشم موثر باشند.

کوآنزیم Q10: این ماده می تواند به کاهش چین و چروک دور چشم کمک کند و از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت نماید.

پپتیدها: این مولکول ها به طور طبیعی در بدن موجودات زنده وجود دارند. برخی پپتیدها می توانند تولید کلاژن را تحریک کنند و نشان داده شده است که بافت و چین و چروک پوست را بهبود می بخشند.

عصاره چای: چای سبز و سیاه حاوی ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. به همین دلیل است که برای تولید بیشتر کرم های چین و چروک از عصاره چای سبز استفاده می کنند.

عصاره هسته انگور: عصاره هسته انگور علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از تولید کلاژن در پوست نیز پشتیبانی می کند.

نیاسینامید: یک آنتی اکسیدان قوی است، این ماده همراه با ویتامین  B3 (نیاسین)، به جلوگیری از کاهش آب زیر پوست کمک می کند و می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد.

توصیه می کنیم هنگام تصمیم به خرید و استفاده از انواع کرم ضد چروک دور چشم نکات زیر را در نظر بگیرید!

 

توصیه می کنیم هنگام تصمیم به خرید و استفاده از انواع کرم ضد چروک دور چشم نکات زیر را در نظر بگیرید!

هزینه: هزینه ارتباطی با اثربخشی کرم بر کاهش چین و چروک های دور چشم شما ندارد. یک کرم ضد چروک گرانتر الزاما موثرتر از یک محصول کم هزینه نیست.

چند ماده تشکیل دهنده: یک محصول با دو یا سه ماده موثره لزوما موثرتر از محصولی با تنها یک ماده نیست. به همین ترتیب، استفاده از چندین محصول ضد چروک به طور همزمان ممکن است به جای اینکه برای این منظور مفید باشند، پوست شما را تحریک می کنند.

استفاده روزانه: احتمالاً باید هفته ها قبل از مشاهده هر گونه بهبودی، یک یا دو بار در روز از کرم چین و چروک استفاده کنید. پس از توقف استفاده از محصول، پوست دور چشم شما به احتمال زیاد به ظاهر اولیه خود باز می گردد.

عوارض جانبی: برخی از محصولات ممکن است باعث تحریک، قرمزی، سوزش یا التهاب پوست شوند. برای محدود کردن عوارض جانبی، حتما دستورالعمل های مصرف محصول را بخوانید و دنبال کنید.

تفاوت های فردی: فقط به این دلیل که یک کرم ضد چروک دور چشم برای دوست شما موثر است، به این معنی نیست که برای شما و در مورد حذف چین و چروک اطراف چشم شما نیز موثر باشد. هر کرم چین و چروک اثر یکسانی روی هر پوستی ندارد.

نکاتی در مورد رفع چین و چروک دور چشم

 

در کنار استفاده از بهترین کرم های ضد چروک دور چشم توصیه می کنیم توجه به نکات زیر را نیز برای کاهش چین و چروک دور چشم خود مورد توجه ویژه قرار دهید، با توجه کردن به این نکات نه تنها در مورد چروک دور چشم بلکه علائم بهبود ظاهر پوست خود را در بخش های دیگر صورت نیز احساس خواهید کرد.

نور خورشید می تواند عاملی بسیار آسیب رسان به پوست شما باشد. قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش خورشید روند طبیعی پیری پوست شما را تسریع می کند و باعث ایجاد چین و چروک و ایجاد پوستی خشن و لکه دار می شود.

در واقع، قرار گرفتن در معرض نور خورشید مهمترین علت علائم پیری پوست از جمله لک های پوستی است. با محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پوشیدن لباس محافظ و کلاه می توانید از پوست خود محافظت کنید و از چین و چروک های آینده جلوگیری کنید. علاوه بر این، برای محافظت از پوستی که در طول سال دائماً در معرض نور خورشید است، علاوه بر استفاده از کرم ضد چروک دور چشم، کرم های ضد آفتاب در تابستان و زمستان نیز ضروری می باشند.

محصولات ضد آفتاب شناخته شده را برای این امر انتخاب کنید و در حالت کلی هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست، محصولاتی را انتخاب کنید که دارای SPF حداقل 15 هستند. در این مورد آکادمی پوست آمریکا SPF 30 و بالاتر را برای محافظت اصولی از پوست در برابر اشعه های آسیب رسان، مفید می داند.

سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث می شود رگ های خونی در خارجی ترین لایه های پوست شما باریک شوند. همچنین موجب آسیب به فیبرهای کلاژن و الاستین پوست می شود؛ کلاژن و الاستین به پوست شما قدرت و انعطاف می بخشند. در نتیجه، پوست شروع به افتادگی و چروک شدن زودرس می کند. حتی اگر سال ها سیگار می کشیدید، باز هم می توانید با ترک آن، رنگ و بافت پوست خود را بهبود ببخشید و از ایجاد چین و چروک های آینده در آن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *