موارد علمی

بهترین درمان زگیل تناسلی

بهترین درمان زگیل تناسلی

طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، سیستم ایمنی بدن افراد یکی از مهم ترین و اساسی ترین سیستم های دفاعی در برابر انواع باکتری ها و میکروب ها می باشد و به عملکرد اعضای بدن از قبیل قلب، مغز و سلول های فرد کمک های حائز اهمیتی می کند. مهم ترین اقدام برای حفاظت از سیستم ایمنی بدن در برابر انواع اختلالات و عوارض این است که فرد دارای رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها باشد. زمانی که ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز در بدن به خوبی فراهم شده باشند، منجر به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر ابتلا به انواع بیماری های قلبی، مغزی، عفونی و غیره می شوند. در غیر این صورت، منجر به این می شوند که سیستم بدن افراد نتواند فعالیت ها و عملکرد خود را به درستی انجام دهد و به انواع اختلالات و عوارض روبه رو می شود.

به ایجاد زائده های نرم بر روی اندام تناسلی افراد، زگیل تناسلی می گویند که ایجاد آن ها می تواند با درد و ناراحتی و خارش همراه باشد. مهم ترین علل ایجاد این بیماری در افراد، به خاطر رابطه مقاربتی می باشد که توسط ویروس های HPV به وجود می آیند. این سویه ها خود می توانند منجر به ایجاد درد در دهانه رحم و سرطان شوند. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این نوع بیماری، شایع ترین نوع بیماری ناشی از بیماری های مقاربتی می باشد. لازم به ذکر است که ابتلا به بیماری موردنظر در بین همه افراد می تواند اتفاق بیفتد و این طور نیست که فقط افراد خاصی را درگیر کند.

ایجاد عفونت HPV به ویژه برای افرادی که به فرج مبتلا می باشند بسیار خطرناک می باشد. بنابراین، بهترین اقدامی که افراد می بایست انجام دهند، درمان می باشد. بهترین روش درمان این است که همواره افراد باید با رعایت نکات بهداشتی از ابتلای به این نوع بیماری در وجود خود خودداری کنند چرا که می تواند عوارض شدیدتری را به همراه داشته باشد.

ایجاد زگیل تناسلی در زنان می ‌تواند روی فرج، دیواره‌ های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. این در حالی است که در مردان نیز ممکن است در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد شوند.

علاوه بر این، ایجاد زگیل هم چنین می تواند در دهان و یا گلوی افرادی که دارای تماس جنسی دهانی با یک فرد آلوده می باشند نیز رخ دهد. زگیل تناسلی نیز مانند هر نوع عوارض و بیماری دیگر دارای علائم و نشانه هایی می باشد. از مهم ترین نشانه های حاصل از زگیل تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمانی که در ناحیه تناسلی فرد، تورم های کوچک و گوشتی به رنگ های قهوه ای و یا صورتی ایجاد می شوند، نشان دهنده ابتلای فرد به بیماری مورد نظر می باشد و فرد باید برای پیشگیری از شیوع بیش تر، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد. یکی دیگر از نشانه ها و علائمی که نشان دهنده وجود زگیل تناسلی در فرد می باشد، وجود شکلی شبیه گلم کلم می باشد که بر اثر نزدیک شدن چند زگیل به یک دیگر به این شکل در می آیند. یکی دیگر از نشانه های زگیل تناسلی در فرد، خارش ناحیه تناسلی فرد می باشد. پس افراد باید در جریان باشد که زمانی که ناحیه تناسلی آن ها با خارش همراه می باشد، بهترین اقدام این است که به دکتر متخصص مراجعه و از پیش روی آن پیشگیری کنند. چرا که می تواند نشان دهنده ابتلای فرد به زگیل تناسلی باشد. زمانی که افراد بعد از نزدیکی، شاهد خون ریزی از بدن خود باشند، این می تواند نشان دهنده وجود زگیل تناسلی در فرد باشد. بنابراین، فرد در صورت بروز این گونه عوارض باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کند. همیشه زگیل تناسلی بزرگ نمی باشد و می تواند آن قدر کوچک و مسطح باشد که چندان به نظر نیاید. با این حال، به ندرت امکان دارد که زگیل تناسلی بتواند در افرادی که دارای سیستم ایمنی سرکوب شده و ضعیفی می باشند به خوشه هایی بزرگ تر تکثیر شود تا جایی که روند و ادامه این کار، می تواند تا جایی ادامه داشته باشد که زگیل مورد نظر به شکل گل کلم خود را نشان دهد.

همان طور که در بالا اشاره شد، یکی از مهم ترین علت های وقوع زگیل تناسلی در افراد، وجود ویروس پاپیلومای انسانی معروف به HPV می باشد. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهند که بیش از 40 نوع گونه از HPV وجود دارند که می توانند بر ناحیه تناسلی افراد اثرگذار باشند. اگرچه این نوع بیماری اکثراً از طریق تماس جنسی اتفاق می افتد، حال ممکن است فرد مبتلا به این نوع بیماری، دارای زگیل بسیار کوچک و نامرئی باشد که متوجه آن نشود و از طریق آن حتی نیز، عفونت به شریک جنسی خود منتقل کند. افرادی که در رابطه های جنسی بسیار فعالی می باشند معمولاً در برخی از مواقع، به HPV تناسلی مبتلا می شوند. بنابراین، در این جا به مهم ترین عواملی که می توانند موجب افزایش در میزان ابتلا به عفونت در افراد شوند مورد بررسی قرار می گیرند:

– زمانی که فرد با چند شریک جنسی دارای رابطه جنسی محافظت نشده می باشد.

– زمانی که فرد دارای عفونت های دیگری حاصل از نزدیکی می باشد.

– زمانی که فرد با کسی رابطه جنسی برقرار می کند که از سابقه جنسی وی چندان مطلع نمی باشد.

– داشتن رابطه در سنین پایین تر؛

– زمانی که فرد دارای سیستم ایمنی بسیار ضعیفی از قبیل HIV بوده و هم چنین از داروهای پیوند عضو استفاده می کند.

حال با توجه به علائم و نشانه ها و نیز عوامل ایجاد زگیل تناسلی در بدن افراد، در این قسمت به بررسی عوارض ناشی از وجود زگیل تناسلی در فرد مبتلا پرداخته می شود:

– ابتلا به سرطان؛ مبتلا شدن فرد به سرطان دهانه رحم دارای ارتباط نزدیکی با HPVو یا زگیل تناسلی می باشد. در این گونه شرایط افراد بهترین اقدام این است که آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. انجام این آزمایش برای افرادی که به نوع پر خطر HPV مبتلا می باشند بسیار ضروری می باشد. می توان گفت که همیشه عفونت های موجود، منجر به ابتلای فرد  به سرطان نمی شود. بنابراین، لازم است که خانم ها همواره طبق برنامه منظم، آزمایش پاپ اسمیر مورد نظر را انجام دهند.

– مشکلات دوران بارداری؛ در دوران بارداری نیز به ندرت زگیل ها رشد و بزرگ می شوند. زگیل های موجود در دیواره واژن می توانند از کشش بافت های واژن در هنگام زایمان جلوگیری کنند. حال آن که زمانی که زگیل های بزرگی روی فرج یا واژن وجود داشته باشد در هنگام زایمان می تواند منجر به خون ریزی شوند. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که به ندرت، کودکانی که از زنان دارای زگیل تناسلی به دنیا می آیند، به بیماری زگیل تناسلی در ناحیه گلو مبتلا می شوند.

– همان طور که گفتیم یکی از راههای ایجاد زگیل تناسلی داشتن شرکای جنسی مختلف و متنوعی می باشد. در این گونه شرایط بهترین اقدام این است که افراد شرکای جنسی خود را محدوده کرده و واکسینه شوند. بهترین ایده برای افراد، هنگام برقراری رابطه جنسی به منظور جلوگیری از ایجاد عارضه مورد نظر، استفاده از کاندوم می باشد. هر چند که به طور کامل فرد را در برابر ابتلای به زگیل تناسلی محافظت نمی کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌ها (CDC) واکسیناسیون روتین HPV را برای دختران و پسران 11 و 12 ساله توصیه می ‌کند، اگرچه می ‌توان آن را در سن 9 سالگی نیز تزریق کرد. برای دختران و پسران ایده آل است که واکسن را قبل از تماس جنسی دریافت کنند. عوارض جانبی واکسن ها معمولاً خفیف است و شامل درد در محل تزریق، سردرد، تب خفیف یا علائم شبیه آنفولانزا می باشد.

در این راستا افراد می توانند برای مقابله با این نوع بیماری از مهم ترین مکمل ها که می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی افراد داشته باشد و موجب جوانی آن ها شود، استفاده کنند که از جمله این مکمل ها، مکمل پاورفیت است. افراد می توانند با استفاده از مکمل مورد نظر، کمک بسیار مؤثری به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود قوای جسمی خود کنند. بدین ترتیب که مکمل مورد بررسی به خاطر دارا بودن ترکیب بسیار مؤثر از قارچ شیتاکه و نیز دارا بودن مواد و عناصر دیگری از قبیل AHCC و پروتئین، بتاگلوکان و ویتامین ها و املاح طبیعی نقش بسیار مؤثری در تقویت و بهبود عملکرد بدن و در راستای آن مقابله با ایجاد زگیل تناسلی در بدن افراد دارد. چرا که یکی از دلایل ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی همان طور که اشاره شد، ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن می باشد که استفاده از این مکمل می تواند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *