غضروف و مفاصل

مگنیفورت را بیشتر بشناسیم

مگنیفورت یکی از بهترین و برترین مکمل های تغذیه ای جهت بهبود عملکرد عضلات و اعصاب به شمار می آید. این نوع مکمل پر طرفدار با افزایش استحکام استخوان‌ ها به طور قابل توجهی از دردهای عضلات و مفاصل جلوگیری می کند. بهتر است بدانید مصرف این نوع مکمل تاثیر بسیار زیادی در بهبود دردهای نوروپاتیک دارد.

مگنیفورت یکی از بهترین و برترین مکمل های تغذیه ای جهت بهبود عملکرد عضلات و اعصاب به شمار می آید. این نوع مکمل پر طرفدار با افزایش استحکام استخوان‌ ها به طور قابل توجهی از دردهای عضلات و مفاصل جلوگیری می کند. بهتر است بدانید مصرف این نوع مکمل تاثیر بسیار زیادی در بهبود دردهای نوروپاتیک دارد.

نگاهی بر مزیت ها و فواید کپسول مگنیفورت

مکمل مگنیفورت به دلیل داشتن ترکیبات خاص و بی نظیر از مزیت ها  و فواید بسیار زیادی برخوردار است. بد نیست با برخی از این مزایا به صورت مختصر آشنا شوید. با مصرف این محصول کاربردی میزان و تکرار درد عضلات به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. همچنین مصرف این نوع مکمل تغذیه ای استحکام و چگالی استخوان‌ ها را افزایش می ‌دهد. با مصرف کپسول منیزیم به راحتی می توانید گرفتگی عضلات خود را کاهش دهید. این نوع مکمل تغذیه ای نقش بسیار مهمی را در سلامت اعصاب و دستگاه عصبی بدن ایفا می کند. این محصول کاربردی برای کسانی که از دردهای قاعدگی رنج می برند بهترین گزینه پیشنهادی می باشد، زیرا این مکمل تغذیه ای قادر است علائم قبل از قاعدگی را به طور چشمگیری تسکین بخشد. از دیگر مزیت ها و فواید این نوع مکمل می توان به تاثیر آن در کاهش میگرن و انواع سردردها اشاره کرد. با مصرف این نوع مکمل می توان علائم ناشی از مسمومیت با مصرف الکل را کاهش داد. در ضمن این ماده تاثیر بسیار زیادی در کاهش یبوست دارد. از دیگر مزیت ها و فواید این نوع مکمل می توان به تاثیر آن در تنظیم ضربان قلب، فشار خون و قند خون اشاره داشت. پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک از دیگر فواید مهم و اصلی مصرف مگنیفورت به شمار می آید.

آشنایی با ترکیبات مگنیفورت

بهتر است بدانید کپسول مگنیفورت به دلیل داشتن ترکیباتی خاص همچون ویتامین D، منیزیم، ویتامین K ویتامین B (تیامین) و ویتامین  B6 (پیریدوکسین) تاثیرات بسیار زیادی در بهبود دردهای نوروپاتیک و افزایش استحکام عضلات دارد، از اینرو بد نیست به صورت مختصر با برخی از این ترکیبات آشنا شوید.

ویتامین D: بهتر است بدانید افراد در طول روز از طریق مواد غذایی ویتامین D کمی به بدن خود می رسانند. این نوع ویتامین در پوست با استفاده از تابش نور مستقیم آفتاب ساخته می شود. ویتامین D دارای اشکال مختلفی بوده که مهم ترین نوع آن شامل D3  و D2 می باشد. ویتامین D3 موجود در مگنیفورت دارای منشا گلسنگ می باشد، از اینرو فاقد لانولین بوده و دارای هیچ گونه چربی حیوانی نیست. به نوعی می توان گفت این نوع ویتامین تنها ویتامین کوله کلسیفرول موجود منبع طبیعی می باشد. در تهیه این نوع مکمل هیچ کدام از مواد اولیه در مراحل تولید تحت اشعه گاما قرار نمی گیرند. همچنین جهت ساخت این نوع مکمل از روش‌ های تغییر ژنتیکی  (GMO)استفاده نشده است. در حالت کلی این مکمل فاقد لانولین و نانو ذرات می باشد. مصرف این مکمل تغذیه ای باعث رشد و استحکام استخوان ها می شود، زیرا فرم فعال بیولوژیکی این ویتامین یعنی کلسیتریول سطح کلسیم و فسفات خون را به بهترین شکل تنظیم می کند. بهتر است بدانید ویتامین D3 در پوست به واسطه واکنش‌ های فوتو شیمیایی اشعه‌ های فرابنفش نور خورشید ساخته می شود. کمبود ویتامین D3 در کودکان باعث نرمی استخوان خواهد شد که در اثر آن استخوان ها  بد شکل، ضعیف و نرم می شوند. افراد در طول روز لازم است به میزان ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد از این نوع ویتامین را دریافت کنند.

منیزیم: از دیگر ترکیباتی که در این نوع مکمل تغذیه ای وجود دارد منیزیم می باشد. منیزیم عملکردهای بیولوژیکی بسیار وسیعی داشته و یک ماده معدنی ضروری و مهم برای بدن به شمار می آید. منیزیم بیشتر در استخوان ها قرار دارد به گونه ای که ۶۰ درصد منیزیم کل بدن در استخوان ها قرار دارد. لازم است بدانید منیزیم موجود در مگنیفورت از آب دریا تخلیص شده و منشا دریایی دارد. منیزیم علایم PMS را کاهش داده و از پوکی استخوان و کرامپ های دردناک عضلانی جلوگیری می کند. منیزیم در بیش از ۳۰۰ واکنش متابلیک در بدن شرکت دارد. منیزیم یک ماده اصلی و ضروری جهت انجام فرآیندهای بیولوژیکی اصلی به شمار می آید. کمبود منیزیم در بدن نشانه ها و علائم مختلفی همچون افزایش فشارخون، کرامپ های عضلانی، انقباض عروق قلبی و عروق مغزی، اسپاسم عمومی عضلانی، کاهش اشتها، تهوع و استفراغ، اسهال و نامنظمی ضربات قلبی را به دنبال دارد.

ویتامین K : این ماده دارای یک منبع صد در صد طبیعی می باشد. وجود این نوع ویتامین نقش بسیار مهمی در بهبود بهتر بافت های نرم ریه،  غضروف و کلیه دارد. همچنین مصرف این ویتامین باعث تقویت ریه، کلیه و غضروف می شود. طبق تحقیقات به عمل به آمده  ویتامین  K با فعال کردن پروتئین  GAS6نقش بسیار مهمی در تنظیم سنتز سولفاتیدها و اسفنگولیپیدهای مغزی دارد.

ویتامین B (تیامین): بهتر است بدانید این نوع ویتامین نقش اساسی در عملکردهای سیستم عصبی داشته و در آب محلول می باشد. این نوع ویتامین به مقدار زیادی در دانه های غلات کامل و فرآوری نشده، جگر و مخمرها وجود دارد. کمبود تیامین باعث بروز مشکلات متعددی همچون کاهش وزن، علایم قلبی، کاهش هوشیاری و گیجی، بی اشتهایی، بری بری، تحلیل رفتن عضلات، تاکی کاردی (افزایش ضربان قلب)، کاردیومگالی (بزرگ شدن غیر طبیعی قلب)، ورم یا دراپسی و علایم عصبی می شود. همچنین کمبود ویتامین B  باعث نوروپاتی محیطی خواهد شد. علایم نوروپاتی محیطی شامل کرامپ و حساسیت عضلات ساق پا، به سختی بلند شدن از زمین و احساس گزگز در انگشتان پا می باشد.

ویتامین  B6 (پیریدوکسین): از دیگر ترکیبات مهم و ضروری در مکمل مگنیفورت ویتامین  B6است. این گروه از ویتامین‌های  B در آب محلول هستند. مصرف این نوع ویتامین نقش بسیار مهمی در بهبود دردهای نوروپاتیک دارد. این ویتامین به میزان زیادی در دانه ‌های آجیل، غلات کامل و فرآوری نشده، سبزیجات و گوشت ‌ها وجود دارد. یکی از کوفاکتورهای ضروری برای بسیاری از واکنش‌های متابولیک بدن ویتامین  B6می باشد. همچنین مصرف این ویتامین در درمان کم خونی سیدروبلاستیک موثر است.

نگاهی بر زمان و نحوه مصرف مگنیفورت

همانطور که می دانید برای اینکه یک مکمل دارای بهترین تاثیر باشد باید به شکل درست و اصولی مصرف شود. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید قرص مگنیفورت را روزانه به اندازه یک یا دو عدد استفاده نمایید. در واقع به منظور بهبود عملکرد عضلات و اعصاب بهتر است این مکمل را بیش از دوز ذکر شده مصرف نکنید. در صورتی که ۲ عدد از این نوع قرص را مصرف می کنید بهتر است یکی را بعد از صبحانه و دیگری را بعد از ناهار یا شام میل کنید. همچنین در صورت مصرف یک عدد از این قرص باید آنرا بعد از وعده صبحانه بخورید. مصرف مکمل مگنیفورت بعد از وعده های غذایی موجب می شود در حین مصرف دچار عوارض گوارشی کمتری شده و ترکیبات موثر موجود در آن به بهترین شکل در بدن مورد استفاده قرار گیرند. این نوع مکمل را بهتر است با معده خالی مصرف نکنید تا دچار عوارض گوارشی نشوید. مصرف این نوع مکمل را بعد از یک دوره مصرف باید قطع کنید و حتما با مشورت پزشک بسته دیگر را مصرف کنید. بهتر است بدانید قرص مگنیفورت حاوی مقادیر بالایی از منیزیم می باشد که مصرف بیش از حد آن ممکن است بدن را دچار عوارض جانبی کند. مصرف بیش از حد منیزیم ممکن است عوارض مختلفی همچون استفراغ، احتباس ادرار، فشار خون پایین، ایست قلبی، بی ‌حالی، ناراحتی‌ های تنفسی، اسهال، تهوع و ضعف عضلانی در بدن را به دنبال دارد. استفاده صحیح از این نوع مکمل تغذیه ای هیچ نوع عارضه جانبی برای مصرف‌کنندگان ندارد.

آیا مصرف مگنیفورت در ریزش مو تاثیر دارد؟

بهتر است بدانید این نوع مکمل به دلیل داشتن مواد غنی همچون منیزیم، آهن و زینک نقش بسیار مهمی در سلامت موها دارد. فواید این مکمل در ریزش مو نیز دیده شده است، زیرا به دلیل داشتن منیزیم فولیکول مو را بهبود می بخشد. همچنین منیزیم به افزایش استحکام ساختار تارهای مو کمک بسیاری می کند. از طرفی مگنیفورت به دلیل داشتن ویتامین B6 نقش بسیار مهمی در کاهش ریزش مو دارد. از دیگر ترکیبات این نوع مکمل ویتامین ب۱ بوده که در حفظ سلامت مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *